الهه راستگو:

کارآفرینی مهم‌ترین عرصه نمایش اقتصاد مقاومتی است/ مقابله‌کنندگان با پیشرفت کشور با ردای کار و اقتصاد پا به میدان نهاده‌اند

کدخبر: 2074225

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کار آفرینی از مهم ترین عرصه های نمایش اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: باید مراقب بودکه ناخوادآگاه به فضای رسانه ای دشمن که تخریب ادبیات این اقتصاد مهمترین هدف آن است ورود نکنیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در همایش کارآفرینی رویشی دوباره که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های ویژه دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد ضمن تبریک این روز به تمامی کارآفرینان به بیان اقدام جهادی ملت ایران در جریان پیشرفت و توسعه کشور پیش از انقلاب وپس از آن پرداخت و اظهار داشت: قطعا دستیابی به توسعه جز با نقش آفرینی کارآفرینان و فراهم سازی عرصه برای آنان میسر نخواهد شد.

وی در ادامه به تاکید رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: تاکیدات ایشان در سال های اخیر سمت و سوی جبهه دیگری را برای علاقه مندان به میهن مشخص ساخته که با توجه به نشانه رفتن دشمن به سنگرهای آن باید مورد توجه هوشمندانه تمام مسئولین و مردم قرار گیرد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران از این جبهه مهم که دشمن به دنبال نفوذ به آن است به عنوان عرصه اقتصاد یاد کرد و اظهار داشت: این بار مقابله‌کنندگان با پیشرفت میهن اسلامی نه با لباس رزم و فرهنگ و هنرکه با ردای کار و اقتصاد پا به میدان نهاده اند تا اقتصاد کشور از کار بیافتد.

راستگو به تحریم اروپا و آمریکا و ممانعت این کشورها در عدم ورود کالاهای اولیه و موردنیاز صنایع به کشور اشاره کرد و افزود: در دوره دیگر نیز صادرات کالاهای این کشورها و تعطیلی کارخانجات به دنبال ورود کالاهای خارجی و بی کیفیت اقتصاد کشور را دچار مشکل ساخت که بزرگترین ضربه اساسی از این منظر بود.

وی تصریح کرد: اگرچه عرصه جهاد اقتصادی با روی کارآمدن دولت ها چه در کشور و چه در آن سوی جبهه همواره در حال تغییر بوده اما می توان خط آن را یافت و این امر جز با هوشمندی و برنامه ریزی مدبرانه امکان پذیر نیست.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران از کارآفرینان و نخبگان به عنوان سرداران عرصه ی جهاد اقتصادی یاد کرد و گفت: صدور کالا به دیگر کشورها به دنبال ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال پویا از سوی این افراد همان راه صحیح مقابله با هجمه‌های اقتصادی داخلی و خارجی است که از این حیث باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

راستگو کارآفرینی را مردمی کردن اقتصاد دانست و تاکید کرد: تکیه بر بنگاه‌های کوچک اقتصادی و برانگیختن انگیزه‌های اجتماعی برای ایجاد شغل و مشارکت همه جانبه در تمامی عرصه‌های اقتصاد البته با پشتیبانی دولت‌ها مسئله‌ای است که توجه اندک به آن وضعیت امروز صنایع را موجب شده است.

لزوم برنامه‌ریزی سیاست‌های کلان اقتصادی در مسیر مردمی

وی تاکید کرد: دولت باید با بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط کارآفرینی در بخش های قانونی، مالی و مشاوره ای کارآفرینان را به عنوان پشتیبان حمایت کرده و تمامی سیاست های کلان اقتصادی را در مسیر مردمی سازی و ب تسهیل زمینه های آن برنامه ریزی کند.

عضو کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به نقش نهادهای عمومی در ایجاد زمینه های کار آفرینی اشاره کرد و گفت: شورای شهر نیز مصوبه ای را در خصوص همکاری با کارآفرینان وترویج کارآفرینی به تصویب رسانده که البته نباید از اقدامات موثر سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه کارآفرینی و نقش حمایتی ستاد سمن های شهر تهران غافل بود.

راستگو از معرفی کارآفرینان برتر، تولید محصولات آموزشی در زمینه کارآفرینی و فراهم سازی اردو های تفریحی برای دانش آموزان به عنوان نمونه هایی از برنامه ریزی در این حوزه نام برد و گفت: باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه ارتقاء داد و این مهم از مسئولیت های خطیر کارآفرینان است.

وی با تاکیدبر لزوم رصد شرایط داخلی و خارجی کشور و عدم اتکاء صرف به عرصه پدافندی اظهار داشت: باید پدافندی عمل کرد که این امر جز با شناسایی و رصد فضای کسب و کار جهانی و اقدام مدبرانه و بدور از هر گونه شتاب زدگی و بی تدبیری حاصل نخواهد شد.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران دفاع از ادبیات اقتصاد مقاومتی در حوزه نظر و عمل را از ضرورتهای دیگر در این عرصه عنوان کرد و افزود: این ادبیات اگر بر فضای کشور حاکم باشد دیگر هیچ مسئولی از هیچ دولتی نمی تواند به کار آفرینی بی توجه باشد.

راستگو با بیان اینکه کار آفرینی از مهم ترین عرصه های نمایش اقتصاد مقاومتی است تاکید کرد: البته باید مراقب بودکه ناخوادآگاه به فضای رسانه ای دشمن که تخریب ادبیات این اقتصاد مهمترین هدف آن است ورود نکنیم ضمن اینکه پرهیز از مقایسه این ادبیات با توجه به نتیجه ی تخریبی آن ضروری است.

ارسال نظر: