سروری:

دولت فقط در تبلیغات مدعی حقوق شهروندی است/ بدهی ۱۸ هزار میلیاردی دولت به شهرداری

کدخبر: 2080179

عضو شورای شهر تهران گفت: دولت که از حقوق شهروندی سخن می‌گوید، خود در پرداخت مطالبات حقوقی شهروندان ضعیف عمل می‌کند و در تبلیغات تنها مدعی حقوق شهروندی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز سروری در ششصدوشانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت که از حقوق شهروندی سخن می گوید، خود در پرداخت مطالبات حقوقی شهروندان ضعیف عمل می کند و در تبلیغات تنها مدعی حقوق شهروندی است.

وی افزود: در این حقوق شهروندی آمده است که شهروندان حق حیات دارند. آیا مردم تهران حق حیات دارند یا خیر؟ اگر دارند ، چرا پس الزامات قانونی در این خصوص انجام نمی شود؟!

سروری گفت: چرا دولت به وعده های خودش در خصوص تخصیص بودجه و اقدامات عملی نمی کند؟!

وی افزود: هفته گذشته رئیس جمهور از سند حقوق شهروندی رونمایی کرد اما جای سوال دارد که آیا حقوق شهروندی بدون الزامات قانونی و تضمین‌های لازم قابل اجرا است؟

سروری گفت: در ماده یک این سند حقوق شهروندی از حق حیات همه انسان‌ها صحبت شده است ولی این روزها شاهد مساله آلودگی هوا هستیم به گونه‌ای که چند روز قبل از محله حکیمیه بازدیدی داشتم که به دلیل آلودگی هوا با مشکل تنفس می‌کردم.

سروری افزود: با توجه به حقوق شهروندی که مردم حق حیات دارند اما اقدامات لازم از سوی دولت انجام نمی‌شود.

وی بیان داشت: چند مورد از بی‌توجهی دولت به آلودگی هوا این است که براساس قانون دولت باید سهم شهرداری‌ها از محل جرائم راهنمایی و رانندگی را پرداخت کند.

سروری یادآور شد: 1139 میلیارد تومان از تخلفات راهنمایی و رانندگی به شهرداری تهران باید پرداخت می‌شده که این مهم محقق نشده است.

وی یادآور شد: دولت باید 342 میلیارد تومان از محل تخفیفات بافت فرسوده، 1380 میلیارد تومان از محل یارانه اتوبوس، 5709 میلیارد تومان از محل سهم 50 درصدی دولت در ساخت مترو و 3928 میلیارد تومان از محل ساخت ایستگاه‌های مترو به شهرداری بپردازد که این امر محقق نشده است.

سروری افزود: با اعمال پرداخت 2 هزار میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی می‌توان گفت که دولت به شهرداری 18 هزار میلیارد تومان بدهکار است که این رقم سهم حمل و نقل عمومی است که اگر پرداخت می‌شد شاهد آلودگی هوا نبودیم.

وی تاکید کرد: دولت سند حقوق شهروندی را رونمایی کرده است اما اولین بند آن را اجرایی نمی‌کند که با این وجود شائبه استفاده ابزاری تبلیغاتی از این موضوع متبادر می‌شود.

ارسال نظر: