‌دخالت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در اجرای احکام ماده ۱۰۰

کدخبر: 2375424

مداخلاتی که از طرف برخی از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به بهانه‌های درست و غلط صورت می‌گیرد، جلوی اجرای برخی احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ را می‌گیرد. شهرداری‌ها نیز قدرت اجرایی دیگری ندارند

مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری: بسیاری از ما اطلاعات فرآیندهایی که در قانون پیش‌بینی شده را به صورت شفاف در اختیار مردم قرار نمی‌دهیم. به عنوان نمونه شهرداری‌ها یکی از اماکن عمومی است که هر روز صدها و هزاران نفر به آن برای انجام امورات خویش مراجعه می‌کنند اما نکته جالب اینجاست که حتی شهرداری‌ها هم بعضا اطلاعات کافی از فرآیندهای خویش که گاهی خیلی هم طولانی است، ندارند. آیا نمی‌توان این فرآیندها را کوتاه کرد؟  

وی ادامه داد: یکی از مصادیق همین فرایندهای طولانی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌هاست که در حال حاضر ۱۵۰ هزار پرونده در این کمیسیون‌ها در سطح کشور تشکیل شده است. این موضوع نشان‌دهنده یک مشکل در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ است که با اقتضائات و توانایی‌های ما سازگار نیست.  

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در کنار این موضوع بسیاری از آرائی که در این کمیسیون صادر می‌شود، امکان اجرایی ندارد، گفت: مداخلاتی که از طرف برخی از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به بهانه‌های درست و غلط صورت می‌گیرد، جلوی اجرای برخی احکام کمیسیون ماده ۱۰۰ را می‌گیرد. شهرداری‌ها نیز قدرت اجرایی دیگری ندارند که نتیجه چنین مساله‌ای توقف اجرای احکام و تلنبار شدن این حجم از پرونده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر: