بزرگداشت "معصومه آباد" بانوی آزاده شورای شهر تهران برگزار شد

کدخبر: 917427

نوروزی شهردار منطقه ۱۸، خطاب به آباد: موفقیت‌های امروز را مرهون فداکاری‌های شما هستیم/ مرتضی طلایی: آزادگانی همچون " آباد" پیام رسان شهدا هستند/ آباد: زن مسلمان ایرانی شکست ناپذیر است

به گزارش «نسیم»، همزمان با سالروز ورود اولین گروه از آزادگان سرفراز دوران هشت سال دفاع مقدس به کشور، مراسم بزرگداشت معصومه آباد، بانوی آزاده شورای اسلامی شهر تهران و نویسنده کتاب ماندگار «من زنده ام» با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، شهردار منطقه و جمعی از آزادگان در منطقه 18 برگزار شد .

مرتضی طلایی به ابعاد شخصیتی آزاده دلاور، خانم آباد اشاره کرد و افزود: نزدیک هشت سال است که از نزدیک توفیق عرض ارادت به محضر خواهر بزرگوارم، خانم آباد که یک نعمت، یک فرصت و یک یادآوری برای ماست را پیدا کرده ام. همه ابعاد شخصیتی این خواهر عزیز، می‌تواند به تنهایی اسوه و الگوی بانوان ما قرار بگیرد. ابتدا اینکه او یک بانوست و ما می توانیم نماد یک زن اسلامی و ایرانی را در قامت او تجسم کنیم. خانم آباد در کانون خانواده نیز بسیار فعال است و همسرداری و فرزندداری را در کنار همه مسئولیت های دیگری که به عهده دارد به نحوی شایسته انجام می دهد. او همچنین به عنوان یک بانوی مسلمان ایرانی در عرصه علمی نیز توفیقات بسیاری را کسب کرده و اکنون به در کسوت یک پزشک به زنان جامعه خدمت می کند. علاوه بر همه اینها، چهره ای سیاسی نیز محسوب می شود. چهره ای که سیاست را با اخلاق درآمیخته و آن را جزیی از دیانت خود قرار داده است. شاید اینها در بیان ساده به نظر برسد، اما او در عمل ثابت کرده که پای همه تعهداتش ایستاده است .

معصومه آباد، مهمان ویژه این محفل معنوی نیز به نقش مهم مردم در روزگار کنونی اشاره کرد و گفت : ما زندگی مان را مدیون برادران غیور و جوانمردی هستیم که در هر نقطه ای از این اسارت و غربت، در مقابل دشمن سینه سپر کردند و به ما شجاعت و جسارت آموختند. امروز به یمن سالروز ورود آزادگان به کشور عزیزمان باید بدانیم که چه می خواهیم و باید به چه هدفی برسیم .

وی از خاطره های ناب بازگشت آزادگان به کشور اینگونه یاد کرد: وقتی اتوبوس های آزادگان به شهر تهران رسیدند، همه مردم بی آنکه بدانند دنبال چه کسی می گردند پشت اتوبوس ها می دویدند و دعای خیرشان را بدرقه راه آنها می کردند. من نیز همچون کودکی که به دنبال بادبادک می گردد، هراسان دنبال آنها می دویدم و دوست داشتم خاطرات دوران اسارت را با آنها مرور کنم .

وحید نوروزی در مراسم بزرگداشت معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران در روز تاریخی بازگشت آزادگان سرافراز کشور گفت: 26 مرداد سال 1369 برای همه ما یک روز تاریخی است. چرا که یاد و خاطره آنهایی که شجاعانه و دلاورانه جان شان را به خاطر اسلام و این مرز و بوم به خطر انداختند و به مقابله با دشمن بعثی شتافتند برای همه ما زنده شد

شهردار منطقه 18 به مقام والای بانوی آزاده پایتخت، معصومه آباد اشاره کرد و افزود: ما همه آرامش امروزمان را مدیون ایثارگری ها و فداکاری های بزرگانی همچون خانم آباد هستیم. همانگونه که مقام معظم رهبری در تقریظ کتاب « من زنده ام» این نکته را فرمودند که قلم خانم آباد واژه های اندوه و افتخار را به یک اندازه معنی کرده اند. خدا را شکر می کنم که اندوه آن که مربوط به پلیدی های صدام بعثی بود از بین رفته و به زباله دان تاریخ پیوسته و افتخار آن باقی مانده است .

ارسال نظر: