قناعتی: شهردار تهران حکم تخریب طبقه ۷ پاساژ علاءالدین را تا یک ماه آتی اجرا کند

کدخبر: 950280

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر: اگر ایرادات شش طبقه دیگر پاساژ رفع نشود باید تعطیل شود/ اقبال شاکری: از شهرداری خواستیم برای ساماندهی دستفروشان مترو لایحه ارائه کند؛ هنوز اینکار عملی نشده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، ابوالفضل قناعتی در نشست علنی امروز شورای شهر تهران از حکم تخریب طبقه هفتم پاساژعلاءالدین براساس رای کمیسیون ماده 100 توسط دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: آتش‌نشانی از ناامنی و اشکالات ایمنی در شش طبقه دیگر این پاساژ مطالبی را عنوان کرده است؛ اگر این ایرادات رفع نشود باید این پاساژ تعطیل شود.

اقبال شاکری با اشاره به اینکه نسبت به ساماندهی دستفروشان مترو از شهرداری تهران خواستیم تا لایحه ارائه دهد گفت: این کار عملی نشد این درخواست را مجددا مطرح می‌کنم.

شهرداری تهران به فرامین طرح جامع بازار عمل نکرده است

محمد حقانی، عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به مشکلات محدوده بازار در قالب تذکری به شهرداری گفت: شهرداری تهران به فرامین طرح جامع بازار عمل نکرده است در حالیکه قرار بود تا پایان سال 90 ساماندهی اماکن تاریخی در طرح جامع شهرداری تهران رخ دهد که این گونه نشده است در شهرهای اصفهان و تبریز اقدامات خوبی برای بازارشان صورت گرفته و امیدواریم این اتفاق در تهران نیز رخ دهد.

چمران در پاسخ به حقانی گفت: حساسیت شما را در بازار را من نیز دارم طرح موضعی بازار تهیه شده و در کمیسیون ماده 5 در مورد آن توضیحاتی ارائه شده است. این طرح مشکلاتی دارد قرار شده مجددا کارگروهی این موضوع را بررسی کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: تا جایی که اطلاع دارم این کارگروه توسط شخص شهردار اداره می‌شود و ما هم چند موضوع کار به آنها داده‌ایم اما ساماندهی بازار مسئله پیچیده‌ای است.

گفتنی است؛ یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به حفظ اراضی عباس آباد با ایجاد زیرساخت‌های لازم و ایجاد مدیریت یکپارچه به منظور بهره‌برداری فرهنگی" در نشست امروز شورا بررسی شد اما با رای اعضای شورا به حالت عادی درآمد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی بازگشت داده شد.

ارسال نظر: