چتر نظارت از سر تصمیمات شورای انقلاب فرهنگی برداشته شد

کدخبر: 2376033

با تایید هیات عالی نظارت مجمع، دیوان عدالت اداری براساس قانون امکان رسیدگی به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نخواهد داشت. ممنوعیتی که پیش از این به صورت عرفی مبنای عمل قرار می گرفت.

نسیم آنلاین: با تصمیم هیات عالی نظارت مجمع، دیوان عدالت اداری اجازه‌ی رسیدگی به شکایات درخصوص مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی را نخواهد داشت. پیش از این هیات عالی نظارت، مصوبه مجلس در این خصوص را خلاف سیاستهای کلی تشخیص داده بود.

در جلسه فوق العاده هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، بررسی مصوبه «اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» در دستور کار قرار گرفت. اعضای حاضر در جلسه اصلاح ماده12 این قانون در مجلس را پذیرفتند. 

به این ترتیب تبصره زیر به ماده 12 اضافه خواهد شد:

تبصره۲- رسیدگی به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌عالی فضای مجازی در حوزه تحت صلاحیت این نهادها از شمول حکم این ماده خارج است. لیکن رسیدگی به مصوبات و تصمیمات کمیسیون‌ها و کمیته‌های ذیل شوراهای مذکور در صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار می‌گیرد.

به این ترتیب دیوان عدالت اداری براساس قانون امکان رسیدگی به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را نخواهد داشت. ممنوعیتی که پیش از این به صورت عرفی مبنای عمل قرار می گرفت.

ارسال نظر: