غلط کردم نامه‌ای که توده‌ای‌ها در تلویزیون خواندند

کدخبر: 1013912

شبکه مستند خاطره رهبر انقلاب را زنده می‌‌کند / خیانت های حزب توده در مجموعه "غلط کردم نامه" سران این حزب از شبکه مستند پخش می‌‌شود

به گزارش «نسیم»، امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند سیما ، ضمن اعلام این خبر افزود: پس از اعلام خاطره رهبر معظم انقلاب از اعترافات سران حزب توده در دیدار 20 تیرماه جمعی از دانشجویان کشور، سریعا با اداره کل آرشیو سازمان تماس و جستجو برای یافتن تصاویر مورد اشاره آغاز شد. در همین راستا تعدادی نوار از نشست های حزب توده که توسط رهبران آن اداره می شد، تهیه و کار تبدیل منابع به صورت دیجیتال آغاز شد.

مدیر شبکه مستند ادامه داد: با توجه به گذشت سال ها از نگهداری این منابع، ترمیم و بهبود کیفیت بصری تصاویر انجام و در نهایت 6 قسمت یک ساعته از جلسات سران این حزب که مورد اشاره مقام معظم رهبری بود، تهیه و در جدول پخش شبکه قرار گرفت. اعترافات سران حزب توده قرار است در قالب مجموعه مستند "سیمرغ" از شبکه پخش شود .

تاجیک گفت : در این مجموعه برنامه آقایان نورالدین کیانوری، منوچهر بهزادی، احمد علی رصدی، عباس قجری (هجری)، غلامحسن قائم پناه، محمد مهدی پرتوی، حسین جودت و فرج الله میزانی (جوانشیر) به مباحثه می پردازند. همچنین محمدعلی عمویی، از اعضای ارشد حزب توده، اجرای برنامه را بر عهده دارد .

مدیر شبکه مستند سیما در پایان از تلاش های مهندس انبارلویی، مدیر کل آرشیو سازمان صدا و سیما و همکارانشان در جستجو و تبدیل منابع تقدیر و تشکر کرد.

مجموعه «سیمرغ» با بهره گیری از تصاویر ناب آرشیوی و به یاد ماندنی انقلاب، حقایق جذاب دهه های اخیر را به تصویر می کشد. قسمت اول مجموعه « غلط کردم نامه سران حزب توده » با موضوع گذشته حزب توده و وابستگی آن به شوروی، برخوردهای دوگانه حزب در گفتار و عمل و وابستگی و تبعات آن به ویژه در مسئله جاسوسی، امشب ساعت 23:00 به مدت یک ساعت از شبکه مستند پخش خواهد شد. قسمت های بعدی این مجموعه با موضوع مسائل مربوط به عملکرد حزب و اهداف کوتاه و بلند مدت تخلفات و جرائم حزب و سیاست های شوروری در قبال ایران، چه بعد و چه قبل از انقلاب، از پنج شنبه مورخ 25 تیرماه لغایت دوشنبه مورخ 29 تیرماه هر روز ساعت 19:00 از شبکه مستند پخش خواهد شد.

ارسال نظر: