گزارش «نسیم آنلاین» از پشت صحنه یک برنامه رمضانی

"شیدایی"؛ اخلاق‌گرا و خانواده‌محور

کدخبر: 2040067

مجری برنامه اعتقاد دارد بر این اساس در ارتباطی که با دیگران و خانواده دارم و خصوصا در فضای مجازی این برنامه به نسبت دیگر کارهایی که در ماه مبارک رمضان انجام داده بودم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، روزبه ملاعبدالله قمصری- ساعت 23 بود که به شبکه دوم سیما رسیدیم. پس از کمی معطلی وارد ساختمانی که استودیو برنامه در آن قرار داشت شدیم. ابتدا به اتاق گریم رفتیم و مجری برنامه "عبدالله روا" در حال گریم بود. همچنین خشایار اعتمادی خواننده برنامه و علی علیپور بازیکن پرسپولیس به همراه همسر خود که میهمان برنامه بودند در اتاق گریم نشسته بودند.

عقربه های ساعت به 23:20 دقیقه نزدیک شد که با اعلام منشی صحنه حاضران در اتاق گریم که شامل مجری برنامه، خشایار اعتمادی خواننده و علیپور و همسر او که میهمان برنامه بودند وارد استودیو شیدایی شدند.

وقتی همه وارد استودیو شدن مسئولان برق در حال تنظیم و فیلمبرداران نیز در حال آماده سازی بودند. سپس شماره معکوس برای شروع برنامه توسط منشی صحنه اعلام شد و با اعلام فیلمبردار "عبدالله روا" مجری برنامه روبروی دوربین برنامه قرار گرفت و با پلاتویی برنامه را آغاز کرد.

پشت صحنه برنامه کمی شلوغ است و این امر موجب می شود تا مدیر صحنه یکی دو باری تذکر برای رعایت سکوت عوامل بدهد. سپس مجری برنامه بعد از آغاز برنامه و بیان سخنانی با مردم از "خشایار اعتمادی" دعوت می کند تا اجرای موسیقی داشته باشد.

همزمان با اجرای "خشایار اعتمادی" منشی صحنه با "علی علیپور" بازیکن پرسپولیس و همسر او هماهنگی های لازم را برای حضور در جلوی دوربین و سوالاتی که قرار است از آنها پرسیده شود را انجام می دهد.

در این فاصله گپ و گفتی با "عبدالله روا" مجری برنامه می کنیم و او می گوید: برنامه هرشب به صورت زنده و بعد از بخش خبری 22:30 از شبکه دوم سیما پخش می شود. ما در این 75 دقیقه فرصتی که داریم یک سری گفتگو و صحبت هایی به صورت رو در رو با مردم داشته باشیم.

این مجری این برنامه را اخلاق محور عنوان کرد و گفت: این برنامه اخلاق محور است و رویکرد توجه به ازدواج را در تمامی قسمت های این برنامه درنظر گرفته ایم. البته با توجه به زمان و محدودیت هایی که همیشه برنامه های تلویزیونی با آن روبرو هستند فکر می کنم که تا امروز کار بسیار خوبی را برای مردم تهیه و تولید کرده ایم.

مجری برنامه شیدایی به زبانی که این برنامه دارد اشاره کرد و ادامه داد: سعی می کنیم که زبان صحبت ما امری و نصیحتی نبوده و در سطح یک یادآوری باشد. بر این اساس هرشب در مورد یکی از خصوصیت های اخلاقی که موجب می شود تا همه ما زندگی را با آرامش بیشتر و بهتر سپری کنیم حرف و سخن می گوییم.

وی در آخر سخنان خود گفت: این برنامه قطعا بدون بازخورد نیست و نخواهد بود. بر این اساس در ارتباطی که با دیگران و خانواده دارم و خصوصا در فضای مجازی این برنامه به نسبت دیگر کارهایی که در ماه مبارک رمضان انجام داده بودم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

سپس بعد از پایان اجرای برنامه موسیقی میهمانان به سمت محلی که در برابر دوربین برای نشستن آنها درنظر گرفته شده بود هدایت می شوند.

از آن طرف هم بعد از اجرای خوب خشایار اعتمادی همه حاضران در استودیو از جمله مجری برنامه از او استقبال می کنند و او همچنان دقایقی را در استودیو حضور دارد البته چند دقیقه ای برای استراحت به بخش دیگری می رود تا در بخش انتهایی برنامه اجرای دیگری داشته باشد.

در این بخش از برنامه علی علیپور بازیکن پرسپولیس به همراه همسر خود بر روی صندلی میهمان برنامه نشسته و مجری نخستین گپ و گفتگو را با آنها آغاز می کند. مجری در ابتدای برنامه از علی پور به عنوان جوانترین گلزن دربی یاد می کند که او می گوید: بله من جوانترین گلزن دربی هستم.

سپس مجری از این بازیکن پرسپولیس درمورد حضور در ترکیب پرسپولیس این تیم مطرح پایتخت سوال میکند که او پاسخ می دهد قرار گرفتن در ترکیب ثابت پرسپولیس خیلی سخت و فشرده تمرین کردم. او در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری می کند که اهل قائم شهر هست و بازی را از تیم نساجی مازندران آغاز کرده است.

علی پور در ادامه صحبت های خود می گوید پدر من یک ورزشکار بود. او فوتبال بازی می کرد اما رشته اصلی که پیگیری می کرد ورزش کشتی بود. بر این اساس من هم برای اینکه به اینجایی که امروز قرار دارم برسم بازی فوتبال را در شهر خود و از تیم نساجی مازندران آغاز کردم.

وی می گوید اینگونه نبود که خیلی راحت و بی دردسر به تیم فوتبال پرسپولیس راه پیدا کنم و در این راه تلاش ها و سختی های فراوانی متحمل شدم و در سرما و گرما تمرینات سختی را انجام دادم. بر این اساس سال فوتبالی خوبی را برای خود در پرسپولیس آرزو می کنم.

در این گیر و دار بود که سید محمد حسینی، وزیر سابق ارشاد وارد استودیو شد. وزیری که چند سال پیش بارها و بارها سخنانش را تند و تند می نوشتم تا خبرش را به خبرگزاری برسانم امروز آرام کناری ایستاده بود تا نوبتش شود و در مقابل دوربین قرار بگیرد.

در این بخش از برنامه میان برنامه هایی نمایش داده شد و در این فرصت مجری این بخش از برنامه تغییر کرد و "محمد نبهان" که یکی از تهیه کنندگان برنامه نیز هست برای انجام گفتگو با سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد در مقابل دورین قرار گرفت.

سید محمد حسینی در این برنامه در سخنانی عنوان کرد: افتخار می کنم که خادم امام رضا (ع) هستم و به عنوان یک مدیر و مسئول فرهنگی در دوره ای که پست وزارت ارشاد را بر عهده داشتم برای گسترش فرهنگ رضوی اقدامات فراوانی را انجام دادم.

وزیر سابق ارشاد در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید شما خود را بدون ائمه تصور کنید افزود: ما هرچه داریم از ائمه و امام رضا (ع) است و اگر بخواهیم خود را بدون آنها تصور کنیم باید عرض کنم که ما اگر بدون امامت باشیم چیزی نیستیم.

حسینی عنوان کرد از دوره نوجوانی ارادت خاصی به اهل بیت (ع) داشتم و می توانم اینگونه بیان کنم که محبت این عزیزان در قلب و جان ما رخنه کرده و همراه ما شده است. زیرا اسلام دین جهانی است و سجایای اخلاقی فراوانی دارد که اینها موجب شده تا همه مجذوب این دین عزیز شوند.

موسس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) ویژگی بسیار خوب مردم کشور را این دانست که از زمان قدیم تا به امروز این ارتباط پیوسته خود با ائمه را حفظ کرده اند و اجازه ندادند که این ارتباط قطع شود. همه مردم ایران ائمه را نور واحدی می دانند و معمولا زمانی که کمکی از ائمه می خواهیم به لطف خداوند پاسخ داده می شود.

حسینی در انتهای برنامه و در برابر مجری که از او خواست تا توصیه ای به جوانان داشته باشد گفت: از جوانان می خواهم که همیشه به خداوند توکل کنند و ازدواج را انجام بدهند زیرا این عمل سنت پیامبر (ص) و از آن مهمتر فرمان الهی است.

وی در پایان در قالب یک نصیحتی به جوانان گفت جوانان در زندگی و آغاز یک زندگی مشترک همیشه دو عامل را مدنظر داشته باشند. نخست اخلاق و دوم ایمان است. جوانان عزیز اگر در زندگی خود به این دو عامل توجه کنند زندگی آنها شیرین خواهد شد. کانون خانواده هسته تشکیل اجتماع است و زوج های جوان سعی کنند تا از خودبینی نیز فاصله بگیرند.

در پایان برنامه نیز تندیس "شیدایی" به دکتر حسینی وزیر سابق ارشاد و موسس بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به پاس تلاش در جهت گسترش فرهنگ رضوی اهداء شد.

بعد از این بخش مجددا خشایار اعتمادی به روی صحنه آمد و به اجرای دومین بخش از موسیقی خود پرداخت. سپس "عبدالله روا" مجری برنامه دقایقی با "خشایار اعتمادی" در مورد نحوه فعالیت و راه هایی که تا امروز سپری کرده که به اینجا برسد گفتگو کرد.

بر این اساس در این فاصله زمانی پای صحبت "محمد نبهان" یکی از تهیه کنندگان برنامه نشستیم و او گفت: برنامه شیدایی برنامه ای در حوزه اخلاق و ازدواج است و هرشب با یکی از صفات الهی که برگرفته از دعای جوشن کبیر است به سمت اخلاق می رویم.

این تهیه کننده در خصوص فضای برنامه افزود: ما در این برنامه دو سخن مهم پیامبر که به اخلاق و ازدواج است توجه کردیم. برنامه دارای ریتم شادی است و برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه نیز از هنرمندان جوان دعوت می کنیم تا در این برنامه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: ما در برنامه "شیدایی" برنامه ریزی کردیم تا هرشب یک زوج خاص را که در حوزه های فرهنگی و هنری و یا ورزشی فعالیت می کنند را داشته باشیم. در حقیقت قصد ما از دعوت چنین میهمانانی این است که می خواهیم بگوییم زندگی را سخت نگیرید.

نبهان خاطرنشان کرد: ما در قالب این برنامه یک مراسم خوب و بزرگ ازدواج داریم که از میان بینندگان برنامه عروس و داماد را انتخاب می کنیم که این مراسم در روز عید سعید فطر برگزار می شود.

وی در پایان گفت: تا امروز استقبال مخاطبان و بازخوردی که از آنها پیرامون اجرای این برنامه داشتیم خیلی خوب بوده است. همچنین در این برنامه یک بخش با عنوان "ساعت صفر عاشقی" داریم که اجرای این بخش بر عهده من است. بر این اساس در این بخش افرادی که کاری برای امام رضا (ع) کرده اند و یا جایزه و مدال خود را تقدیم ایشان کرده اند حضور پیدا می کنند و ضمن گفتگویی با آنها "تندیس شیدایی" این برنامه به آنها تعلق می گیرد.

سپس در بخش پایانی برنامه شیدایی عبدالله روا مجری برنامه پلاتوی پایانی رو گفت و برنامه به پایان رسید. البته برای اینکه حس مناسب بیان پلاتو را داشته باشد به توصیه تهیه کننده همه استودیو رو ترک کردند تا او با تمرکز پلاتوی پایانی را بیان کند.

در انتهای برنامه نیز تمامی میهمانان و عوامل برنامه عکسی یادگاری گرفتند و استودیو را ترک کردند و در حالی که ساعته از نیمه شب گذشته بود از خیابان الوند به خانه هایشان بازگردند که ساعات زیادی تا اذان صبح باقی نمانده بود.

ارسال نظر: