سید محمد حسینی در شب "شیدایی":

عشق به اهل بیت(ع) با مردم ایران عجین شده است

کدخبر: 2040279

هفتمین شب "شیدایی" شبکه دو سیما در ماه رمضان امسال با حضور سید محمد حسینی و نیز بازیکن جوان و آینده دار تیم فوتبال پرسپولیس همراه بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هفتمین قسمت این برنامه با موضوع «خودسازی» از شبکه دو سیما پخش شد.مهمانان این برنامه علی علیپور بازیکن تیم پرسپولیس تهران و همسرش زهرا دژوان بودند؛ علیپور دومین گلزن جوان دربی پایتخت بعد از حسن روشن است.

این زوج جوان چهارم خردادماه امسال مراسم ازدواجشان را بعد از سه سال عقد برگزار کردند، آن هم طبق رسم و رسوماتی که در مازندران یعنی استان آباء و اجدادیشان وجود دارد.

علیپور گفت‌وگوی خود با عبدالله روا مجری برنامه را با اشاره به ازدواجش شروع کرد و گفت: از انتخابی که داشتم کاملا راضی هستم، اعتمادی دو طرفه میانمان وجود دارد و همین مسئله، آرامش خاطر را برایمان به وجود می‌آورد.

وی افزود: ازدواج مانع از فعالیت‌های ورزشی و رسیدن به هدفم در فوتبال نیست هر چند زندگی ورزشکاران حرفه‌ای محدودیت‌هایی دارد و زمان‌هایی را نمی‌توانند در کنار خانواده‌شان باشند.

بازیکن فوتبال تیم پرسپولیس در مورد آغاز فعالیت‌های ورزشی‌اش هم گفت: مثل بسیاری از فوتبالیست‌ها، بازی کردن را از محله‌مان شروع کردم، تجربه بازی در تیم‌های مختلفی را دارم و در این مسیر، کمک‌های دایی خوبم همیشه کارساز بود.

علیپور: طوری رفتار می‌کنم که هیچ وقت مجبور به انتخاب بین خانواده و فوتبال نباشم

وی ادامه داد: شاید گاهی اوقات مسائلی به وجود می‌آمد که از ادامه دادن ورزش پشیمان می‌شدم ولی با پشتکاری که داشتم و پشتوانه‌ای که دایی‌ام بود، بالاخره موفق شدم به نتیجه برسم.

علیپور در پاسخ به سوال عبدالله روا در مورد اینکه از بین فوتبال و همسرش، کدام را انتخاب می‌کند گفت: طوری رفتار می‌کنم که هیچ وقت مجبور نباشم بین این دو یکی را انتخاب کنم، در ضمن قصد دارم ادامه مسیر ورزشی‌ام به گونه‌ای باشد که نه به خانواده‌ام آسیبی وارد شود و نه زندگی فوتبالی‌ام.

ادامه این برنامه که شروعش با اجرای آهنگ خاطره‌انگیزی در سال‌های نه چندان دور، توسط خشایار اعتمادی همراه بود باز هم به اجرای قطعه موسیقی دیگری توسط همین هنرمند اختصاص داشت و سپس این خواننده محبوب کشورمان با عبدالله روا به گفت‌وگو نشست.

او از سال‌های دور کودکی‌ گفت و جنس خاص صدایش و اینکه موسیقی و خوانندگی از همان دوران آرزویش بوده است.

در ادامه سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) مهمان برنامه شد.

گفت‌وگوی او با محمد نبهان تهیه‌کننده «شیدایی» شامل بخش‌ها و نکات قابل توجهی‌ بود.

سید محمد حسینی: عشق به اهل بیت(ع) با مردم ایران عجین شده است

حسینی با بیان اینکه عشق به اهل بیت(ع) با مردم ایران عجین شده گفت: بدون توسل به این بزرگواران نمی‌توانیم زندگی کنیم؛ در قرآن کریم نیز آمده است که برای قرب الهی می‌توانیم به وسایلی تمسک بجوییم و مفسران عقیده دارند یکی از این وسایل، اهل بیت(ع) هستند.

وی افزود: همانطور که پیامبر اکرم(ص) رحمة للعالمین بودند و اسلام دینی جهانی است، مکتب اهل بیت(ع) نیز اینگونه‌اند و سجایای اخلاقی آن بزرگواران، همگان را مجذوبشان می‌کرد.

حسینی با بیان اینکه رفتار اهل بیت(ع) حتی دشمنان را نیز متحول می‌کرد خاطرنشان کرد: آنها حتی نسبت به افراد متخاصم نیز رحمت داشتند و امروز هم هر کس که درب خانه‌شان را به صدا درآورد و توسل بجوید، دستش را می‌گیرند، مانند بارانی که می‌بارد و همه جا را سیراب می‌کند البته این امر بستگی به قابلیت و ظرفیت وجودی افراد دارد.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه مردم ما از دیرباز، ارتباط خود را با اهل بیت(ع) قطع نکرده‌اند عنوان کرد: انسان‌ها در طول زندگی دچار لغزش‌ها و معاصی می‌شوند ولی همین ارتباط همیشگی، نجات‌بخش است.

وی ادامه داد: ما ائمه اطهار(ع) را نوری واحد می‌دانیم، اگر از امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی سخن می‌گوییم، در واقع فرهنگ علوی و فاطمی را نیز معرفی کرده‌ایم؛ اگر واقعیت‌های تاریخی و روایی را در مورد آن بزرگواران نقل کنیم، به یقین بزرگ‌ترین تبلیغ برای فرهنگ تشیع خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه گاهی یک عبارت و جمله قصار از اهل بیت(ع)، تاثیر زیادی بر روی پیروان سایر ادیان نیز می‌گذارد گفت: برخی مواقع یک آیه قرآن را برای مسیحیان می‌خوانیم و آنها باور نمی‌کنند که اینها از کتاب آسمانی مسلمانان باشد زیرا تبلیغات سوء زیادی درباره اسلام وجود دارد.

موسس بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با تاکید بر تمسک به اخلاق حسنه و رفتار کریمانه ائمه اطهار(ع) از سوی همه مردم خاطرنشان کرد: هیچ وقت به خاطر درخواستی که اجابت نشده، دلخور نشده‌ام، اگر مسئولیتی داشته‌ام با استمداد از خداوند و ائمه(ع)، سعی کرده‌ام بیشترین تلاش را داشته باشم زیرا عقیده دارم توفیق الهی، شرط لازم برای موفقیت در امور است.

وی در مورد موضوع برنامه «شیدایی» یعنی اخلاق و ازدواج آسان گفت: توصیه‌ام به زوج‌های جوان و همینطور افراد مجرد این است که در وهله نخست، به خداوند توکل کنند زیرا قرار است فرمان الهی را لبیک بگویند و سنت پیامبر اسلام(ص) را انجام دهند، موانع را نادیده بگیرند و دو شرط اصلی، یعنی اخلاق و ایمان را مد نظر داشته باشند و در این صورت خداوند هم مودت و محبت را میان همسران ایجاد می‌کند به شرطی که آدمی از خودبینی رها شود و گام خود به سمت اجتماع را محکم بردارد.

حسینی افزود: هر مقدار که ایمان در وجود آدمی باشد، زندگی‌ها نیز شیرین‌تر می‌شوند.

در پایان این برنامه، تندیس شیدایی به سید محمد حسینی اهدا شد.

«شیدایی» ویژه برنامه گروه فرهنگ و خانواده شبکه دو سیماست که طی ماه رمضان امسال، هر شب بعد از گفت‌وگوی خبری به روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر: