تجلیل مخترع جوان از مدافعان حرم در ششمین شب شیدایی + تصاویر

کدخبر: 2053330

ششمین قسمت برنامه "شیدایی" با حضور سیاوش مفیدی بازیگر سینما و تلویزیون و مسعود تمدن از نخبگان و مخترعان جوان کشورمان، دوشنبه شب از شبکه افق پخش شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ششمین شب شیدایی دهه کرامت، دوشنبه‌ شب از شبکه دو سیما پخش شد. ابتدای برنامه همراه بود با اجرای قطعه موسیقی «نیایش» به سبک جنوبی با حضور هنرمند خطه جنوب، عمران طاهری و سپس سیاوش مفیدی به همراه خواهرش زهره مفیدی به عنوان مهمانان ویژه این برنامه، به گفت‌وگو با عبدالله روا مجری شیدایی نشستند.

زهره مفیدی در مورد کودکی‌ها و نوجوانی‌های سیاوش گفت، اینکه چه غذایی دوست دارد و چه بازیگوشی‌هایی داشته است. وی ادامه داد: اگر بخواهم سیاوش را توصیف کنم باید بگویم خیلی دلسوز و مهربان است و می‌شود رویش حساب کرد البته همه برادرهایم مهربان و حامی خانواده هستند. سیاوش مفیدی هم با بیان اینکه دوستی، فارغ از موقعیت و شغل افراد است خاطرنشان کرد: می‌توانم بگویم با دوستان دوره سربازی‌ام واقعا دوست هستم.

مسعود تمدن از جمله نخبگان و مخترعان کشورمان نیز مهمان آیتم ساعت صفر عاشقی بود، او چندی پیش مدال طلای اختراعات که در کشور کره جنوبی برگزار شد را کسب و آن را تقدیم آستان مقدس حضرت شاهچراغ کرد. تمدن با بیان اینکه تاکنون 30 اختراع را به ثبت رسانده است گفت: از کودکی به الکترونیک و نوآوری در این زمینه علاقه داشتم، بسیاری از دستگاه‌های الکتریکی خانه‌مان را باز می‌کردم و وقتی نمی‌توانستم سر هم کنم در جایی مخفی می‌کردم.

وی ادامه داد: دو مدال مسابقات جهانی اختراعات را به حرم مطهر شاهچراغ تقدیم کرده‌ام و به این مسئله افتخار می‌کنم، همه اعضای خانواده ما خادم این امامزاده واجب‌التعظیم هستند و من هم نذر داشتم که اگر موفق به کسب جایزه شوم، آنها را تقدیم ایشان کنم. تمدن با اشاره به فداکاری مدافعان حرم در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد: کاری که من انجام دادم در مقابل اقدام آنها هیچ است.

این نخبه جوان شیرازی با بیان اینکه علم می‌تواند مفید یا مضر واقع شود گفت: وقتی توسل و اعتقاد وجود داشته باشد، علم به ابزاری برای نجات انسان‌ها تبدیل می‌شود؛ توسل می‌تواند ناامیدی‌ها را به امید تبدیل کرده و عملکرد بهتری را به دنبال داشته باشد. وی ادامه داد: پیشنهادات زیادی از کشورهای خارجی برای مهاجرت داشتم ولی همواره سعی کرده‌ام به فرمایش رهبر معظم انقلاب عمل کرده و برای کشورم نقش‌آفرین باشم.

تمدن خاطرنشان کرد: زمانی کسب مدال‌ و اختراع برایم ارزشمند است که بتوانم از این طریق برای جمعی از جوانان کشورم اشتغال‌زایی کنم و قدمی برای کشورم برداشته‌ام. در انتهای این بخش، تندیش شیدایی به مسعود تمدن اهدا شد.

عمران طاهری هنرمند جوان کشورمان نیز یکی دیگر از قطعات موسیقایی خود را اجرا کرد.

ارسال نظر: