مناظره‌ای در باب فلسفه برای کودکان در "۱۸۰ درجه"

کدخبر: 2094718

برنامه "۱۸۰ درجه"، روز جمعه اول اردیبهشت به موضوع فبک (فلسفه برای کودکان) می‌پردازد .

به گزارش « نسیم آنلاین »، برنامه "180 درجه"، روز جمعه اول اردیبهشت به موضوع فبک (فلسفه برای کودکان) می پردازد و با حضور قاسم پورحسن عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه و یحیی قائدی عضو هیات علمی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی روی آنتن شبکه افق می رود .

فبک یا فلسفه برای کودکان و نوجوانان رویکردی آموزشی است که به تقویت قدرت تفکر و استدلال کودکان می پردازد. این رویکرد که سال هاست در کشورهای غربی در پیش گرفته می شود اگرچه در سیستم آموزش و پرورش کشور ما نیز وجود دارد ولی با وجود تربیت مربیان و کارشناسانی در این حوزه، آموزش و پرورش کمتر از این افراد بهره برده و زیرساخت های لازم برای این امر فراهم نشده است .

در برنامه ۱۸۰ درجه در هر قسمت از برنامه با توجه به موضوع یک هیات همراه در برنامه حضور دارد که به تناسب بحث، نظر ۲ مهمان برنامه را مورد سوال قرار می‌دهند و یا مخالفت و موافقت خود را با آنها اعلام می‌کنند.

در این برنامه نیز علی خواجه دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی، میثم مهدیار دانشجوی جامعه شناسی نظری فرهنگی دانشگاه علامه، سارا قادری تسهیلگر فبک و فاطمه صدر دکتری فلسفه از دانشگاه علامه طباطبائی «۱۸۰ درجه» را همراهی می‌کنند.

این برنامه به صورت یک مجله با آیتم‌هایی جدید تولید می‌شود که به فراخور موضوعات متغیر است. این بخش‌ها شامل اسکایپ بین‌المللی، مستند ویژه، آیتم نوستالژی و یک آیتم طنز میدانی با حضور امید مهدی نژاد خواهد بود که یک یا چند مورد از آنها در هر برنامه پخش خواهد شد.

سید مرتضی فاطمی در سری جدید همچون فصل گذشته علاوه‌بر اجرا، تهیه کنندگی و سردبیری این مجله تلویزیونی و فواد صفاریان پور نیز کارگردانی را بر عهده دارند.

برنامه «۱۸۰ درجه» جمعه ها ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود و تکرار آن نیز روز بعد ساعت ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ پخش می شود .

ارسال نظر: