مهوش صبرکن: کارم شده فیلمنامه خواندن و رد کردن

کدخبر: 897277

این بازیگر به «نسیم»، گفت: تهیه‌کنندگان حاضر نیستند حتی دستمزد دو سال قبل ما را بدهند؛ بخاطر شرایط مالی بد قید بازی در سریال ۵۰ قسمتی را زدم/ ترجیح می‌دهم در خانه بمانم، کتاب بخوانم و فیلم ببینم اما بیگاری نكشم

مهوش صبرکن بازیگر زن پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگویی به خبرنگار «نسیم» نسیم گفت: کارم شده فیلمنامه خواندن و رد کردن. اخیرا سناریوی یک سریال 50 قسمتی را خواندم که کار خوبی هم بود اما به دلیل شرایط مالی نامناسب قیدش را زدم. چند تله فیلم هم پیشنهاد شد که چون متن خوبی نداشتند به توافق نرسیدیم.

*حتی دستمزد دو سال قبل را هم نمی دهند

صبرکن در توصیف شرایط مالی نامناسب پروژه ها افزود: تهیه کنندگان حاضر نیستند حتی دستمزد دو سال قبل ما را بدهند. من دو سال قبل در سریال "خاطرات مرد ناتمام" بازی کردم و همین یک ماه پیش سریالی 50 قسمتی به من پیشنهاد شد که رقم قراردادش حتی کمتر از دستمزدم در "خاطرات مرد ناتمام" بود. دوستان تورم این دو سال را که درنظر نمی گیرند به کنار حتی دستمزد دو سال قبل را هم نمی دهند.

این بازیگر با اشاره به اینکه این روند بازیگران حرفه ای را از دور خارج کرده و باعث می شود نابازیگران جای آنها را بگیرند، اظهار داشت: کناره گرفتن پیشکسوتان باعث می شود سریالها و تله فیلمها مملو شود از نابازیگران و بازیگران تازه کاری که بعضا پول می دهند تا نقش بگیرند! خروجی کار هم که معلوم است؛ مخاطب حتی ده دقیقه از این کارها را نمی تواند تحمل کند.

* بدون متن خوب، ابرقدرتهای بازیگری را هم که بیاوری بجایی نمی‌رسی

بازیگر «یوسف پیامبر» و «پس از باران» با بیان اینکه دو رکن اصلی یک کار موفق متن و تیم بازیگری هستند ادامه داد: شما تا متن خوبی نداشته باشی ابرقدرتهای بازیگری را هم که بیاوری به جایی نمی رسی. قوی ترین متن هم بدون بازیگر حرفه ای و کاربلد به جایی نمی رسد.

وی افزود: این بازیگر است که باید احساس بگذارد برای اجرای درست نقش. تمام کارهای خاطره انگیز ما علاوه بر فیلمنامه قوی، از بازیگران سرشناس هم بهره می برده اند. هنر این است که بازیگران مطرح را در کنار متن قوی به کار بگیری وگرنه کار سطحی با نابازیگر ساختن که سختی ندارد.

وی با اشاره به اینکه نهادهای صنفی مانند انجمن بازیگران خانه سینما باید این وضعیت را پیگیری کنند، تأكید داشت: به هر حال آدمهایی که در انجمن بازیگران هستند و هسته اصلی آن را تشکیل داده اند خودشان بازیگرند و خودشان به خوبی از قضایا باخبرند. این وظیفه صنف ماست که وضعیت دستمزدهای بازیگران را پیگیری کند. مدیران تلویزیون هم بر کار تهیه کنندگان نظارت کنند و جلوی تهیه کنندگانی را که ارزش برای بازیگران قائل نیستند، بگیرند.

* پول خوبی ندادند، بازی در یك سریال 50 قسمتی را در كردم

مهوش صبرکن با اشاره به چالش اش با تهیه کننده یک سریال 50 قسمتی که اخیرا به او پیشنهاد بازی داده، گفت: ایشان می خواست با حداقل هزینه کار را جمع کند چون می گفت تلویزیون به وی پول نمی دهد و باید به کمک اسپانسر هزینه ها را پوشش دهد اما مگر میشود تلویزیون لااقل بخشی از هزینه ها را ندهد.

این بازیگر در پایان در گفتگو با «نسیم»، عنوان كرد: با چنین وضعیتی ترجیح می دهم در خانه بمانم، کتاب بخوانم، فیلم ببینم و ورزش کنم اما هنرم را ارزان نفروشم.

ارسال نظر: