جهانگیر الماسی: کربلا پر از زیبایی است؛ مبادا اثر هنری سطحی بسازیم

کدخبر: 944517

این بازیگر به «نسیم» گفت: حُرمت محرّم و صَفر، ایمان را در پی دارد؛ حریم محرم و امام حسین(ع)، حریم پاکی است/ صرف عزاداری کافی نیست و همه باید به فکر زنده نگاه داشتن جوانب زیبای محرم باشیم

جهانگیر الماسی در گفتگو با خبرنگار «نسیم» در رابطه با فیلم و سریال های ساخته شده با مضمون محرم بیان کرد: اگر در این نوع از کارها به مفهوم واقعی، انگیزه و اهداف واقعی امام حسین (ع) در قیام کربلا پرداخته نشود و تنها یک کار سطحی برای انجام وظیفه باشد تاثیراتش قطعا نه تنها مثبت بلکه برعکس منفی خواهد بود. هرچه این مضمون سطحی تر نشان داده شود قطعا در این راه باخته ایم.

این کارگردان در رابطه با احساس خود در رابطه با امام حسین (ع) گفت: 1400 سال است که شیعه با تکیه بر شخصیت امام حسین (ع) حرکت و سعی می کند که ارزش های پنهان و آشکار کربلا را فهمیده و در راه اهداف والای امام حسین (ع) گام بردارد.

وی افزود: حرمت ماه محرم و صفر موجب می شود که ایمان به وجود بیاید. حریم ماه محرم، حریم شخصیت امام حسین (ع) حریم پاکی است، مبادا روزی برسد که کسی از عاشورا بخواهد استفاده ابزاری بکند.

الماسی تصریح کرد: علت اینکه حضرت زینب (س) فرمودند من جز زیبایی ندیدم این است که خون حسین(ع)، خون پسران و یاران امام حسین (ع) زیبا است برای اینکه گذشت و صبوری آنها زیبا است و ما باید از ایشان، اهل بیت و یارانشان صبر، اتحاد، مهربانی، گذشت و پاکی را بیاموزیم.

این بازیگر تأکید داشت: من فکر می کنم که همه ما باید در فکر زنده نگاه داشتن این جوانب محرم باشیم و صرف عزاداری کافی نیست، بلکه باید به این بیاندیشیم. عزاداری ما برای پیشوایمان باید به ما بیاموزد که در حریم زیبایی ها و خوبی ها گام برداریم و راهمان راه الهی باشد.

ارسال نظر: