سازمان شهرک های صنعتی تعطیلی واحدها را به سالهای گذشته نسبت داد

کدخبر: 2075596

از آغاز تاسیس تا سال۱۳۹۵ مجموعا" تعداد ۳۸۷۴۵ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که تعداد۳۲۰۶۴ واحد در حال حاضر فعال و تعداد ۶۶۸۱ واحد غیر فعال هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روابط عمومی سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با ارسال نامه ای نسبت به انتشار گزارشی در نسیم آنلاین با عنوان "یک پنجم واحدهای تولیدی کشور امسال تعطیل شدند" واکنش نشان داد.

در این نامه ادعا شده است: طبق بررسی های انجام شده به اطلاع می رساند آمارها و اطلاعات درج شده در گزارش مذکور مبنای درستی نداشته و این مجموعه آمار مندرج در این گزارش را تکذیب می کند.

این گزارش می افزاید: متاسفانه نگارنده این گزارش بدلیل عدم شناخت کافی از بخش صنعت و همچنین وضعیت واحدهای صنعتی فعال و غیر فعال،آمار مقاطع مختلف را در بازه زمانی غیر مرتبط کنارهم قرار داده که مقایسه آن ها جز تشویش اذهان عمومی نتیجه ای دربر نداشته است، لذا مستندات آماری به شرح ذیل جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی ارائه می شود.

در توضیحات سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران اعلام شده که از آغاز تاسیس تا سال1395 مجموعا" تعداد 38745 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری رسیده که تعداد32064 واحد در حال حاضر فعال و تعداد 6681 واحد غیر فعال هستند، فلذا ذکر آمار 10519واحد متوقف است خلاف واقع بوده، ضمن اینکه تعطیل شدن این واحدها در بازه زمانی 95- 92 انجام نشده بلکه این موضوع طی سالهای گذشته صورت پذیرفته است.

این گزارش حاکیست:در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری وزارت صنعت، معدن وتجارت توجه به واحدهای کوچک و متوسط را از طریق اجرای پروژه های 7گانه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار داده است که در این راستا از ابتدای سال 95 تعداد واحدهای باز فعال شده،به ظرفیت رسیده و مجدد به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی3326 واحد تا پایان آبانماه سالجاری است.

بر پایه این گزارش، آخرین گزارش اخذ شده از سامانه بهین یاب تا تاریخ 1/9/95:مجموعا"تعداد 58994 طرح و واحد در داخل وخارج از شهرک های صنعتی جهت اخذ تسهیلات از محل طرح رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اندکه از این تعداد 11168 در داخل شهرک ها و نواحی صنعتی و تعداد 47826 درخارج از شهرک هاو نواحی صنعتی بوده که شامل تعداد 46561واحد تولیدی و تعداد 12433طرح تولیدی هستند.

بر اساس این گزارش، تعداد 33208 طرح و واحد ثبت نامی در سامانه بهین یاب در کارگروه های استانی به تصویب رسیده اند و در حال حاضر در سیر مراحل اخذ تسهیلا ت قراردارند و افزوده است:از مجموع تعداد واحدهای ثبت نامی جهت اخذ تسهیلات تعداد 8228 طرح و واحد تولیدی تسهیلات خود را جمعا به مبلغ 58 هزار میلیارد ریال از بانک های عامل دریافت کرده اند، همچنین تعداد8574 طرح و واحد جمعا" به مبلغ 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات بصورت مستقیم از بانک های عامل دریافت نموده اند؛

به بیان دیگر از ابتدای سال تاکنون از محل اجرای طرح رونق تولید و فرآیند بانک ها تاکنون تعداد 16802واحد به مبلغ 113هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

ارسال نظر: