ارزش پرونده‌های تخلف لاستیک و روغن موتور به ۲۰۳ میلیارد ریال رسید

کدخبر: 891198

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت گفت: تعداد پرونده‌های متشکله تخلفات حوزه تایر و روغن موتور خودرو در سال گذشته به شش هزار و ۴۵۲ فقره به ارزش بیش از ۲۰۳ میلیارد ریال رسید

به گزارش «نسیم»، سیدمجتبی قاسمی با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در طرح بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی روانکارها و تایر خودرو گفت: در سال گذشته حدود 108 هزار و 307 بازرسی از واحدهای مذکور در سراسر کشور صورت گرفت.

وی با اشاره به آمار پرونده‌های تخلف متشکله طی این مدت اظهار داشت: از ابتدا تا انت‌های سال 1392، تعداد 6 هزار و 452 پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی افزود: این در حالیست که طی این بازه زمانی، ارزش پرونده‌های متشکله در سال گذشته از 203 میلیارد و 87 میلیون ریال فراتر رفته است.

قاسمی تصریح کرد: این اقدامات نظارتی با استفاده از طرح‌های نوین و بهره‌گیری از نرم افزار و سخت افزار‌ها در حوزه فنآوری اطلاعات در بازرسی با هدف جلوگیری از اقدامات برخی افراد سودجو با هدف اخلال در شبکه توزیع و انتفاع سود بیشتر در عرضه و فراوانی انواع تایر و روغن موتور اجرا گردیده است.

مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت در خاتمه با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها تصریح کرد: ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه، پایش مستمر بازار، کنترل بازار و برخورد با تخلفات احتمالی، مدیریت و رهبری بازار برای جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیر منطقی قیمت ها از جمله اهداف مهم سازمان حمایت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها می باشد .

به گفته وی ایجاد زمینه مناسب برای تامین مایحتاج عمومی مردم، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی سریع و دقیق به شکایات و گزارش های مردمی و نظارت ویژه بر تامین، توزیع و قیمت اقلام کالاهای اساسی از دیگر اهداف ذکر شده است.

ارسال نظر: