ونزوئلا خواستار کمک ایران برای توسعه صنعت مصالح ساختمانی خود شد

کدخبر: 929223

رئیس‌جمهور ونزوئلا با درخواست از ایران برای توسعه صنعت مصالح ساختمانی در این کشور گفت: "برادران ایرانی، ما همچنان از شما درخواست کمک داریم. ما به توسعه صنعت مصالح ساختمانی نیاز داریم"

به گزارش «نسیم»، به نقل از پایگاه خبری گلوبال پست، ونزوئلا به دنبال کمک ایران برای توسعه صنعت مصالح ساختمانی خود و مطمئن شدن از ساخت 3 میلیون خانه تا پیش از پایان دهه جاری در این کشور است.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز پنجشنبه در مراسمی که با حضور محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت ایران برگزار شد گفت: «برادران ایرانی، ما همچنان از شما درخواست کمک داریم. ما به توسعه صنعت مصالح ساختمانی نیاز داریم، زیرا اگر قرار است شاهد یک رشد انفجاری در ساخت مسکن باشیم، این صنعت ضروری است».

در سال 2011، دولت ونزوئلا یک برنامه تحت عنوان ماموریت بزرگ خانه سازی را با هدف ساخت 3 میلیون خانه تا سال 2019 آغاز کرد تا با مشکل کمبود شدید مسکن در این کشور مبارزه کند.

به گفته دولت ونزوئلا، 3 سال بعد، حدود 600 هزار خانواده کم درآمد، خانه های ساخته شده توسط شرکت های ایرانی، روسی، چینی و بلاروسی را تحویل گرفتند.

مادورو افزود، در صورت تحقق کامل این برنامه، ونزوئلا «یک صنعت مدرن مصالح ساختمانی خواهد داشت» که قادر به «صدور خانه» به دیگر کشورها خواهد بود.

محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت ایران برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا که روز سه شنبه در کاراکاس شروع شد، در قالب هیئتی بلندپایه به این کشور سفر کرده است.

نعمت زاده و رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار کردند و پروژه های دوجانبه در دست اجرا و موافقتنامه های امضا شده بین دو کشور در طی 15 سال گذشته را مرور کردند.

ارسال نظر: