پافشاری شورای انقلاب فرهنگی بر سهمیه‌ی ناعادلانه فرزندان هیات علمی

کدخبر: 2373492

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به لغو مصوبه‌ی وزرای علوم و بهداشت درخصوص سهمه‌ی اعضای هیات علمی توسط دیوان عدالت اداری انتقاد کرد

نسیم‌آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به همراه جمعی از اعضاء شورا و معاونین دبیرخانه در محل دفتر رییس قوه قضاییه با حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ملاقات کردند.

عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی که وجه تنقیح مصوبات و اعتبار بخشی و عدم مداخله دیوان نسبت‌به مصوبات شورا را مشخص می‌کند، اشاره کرد و افزود: نسبت‌به ورود دیوان عدالت اداری در لغو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند لغو مصوبه جابه‌جایی فرزندان هیات علمی که اخیراً هیأت عمومی دیوان ورود پیدا کرد، انتقاداتی وجود دارد. هیچ جایگاهی نمی تواند مصوبات شورای عالی را لغو کند مگر خود شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری.
دکتر عاملی گفت: شأن شورای عالی صرفاً سیاست‌گذاری نیست و کمتر از پنج درصد مصوبات شورا ساحت سیاست‌گذاری دارد و در تمام اسناد جامع و مهم مبانی علمی و فلسفی، سیاست‌گذاری و خط‌مشی‌گذاری، اهداف و اقدامات ملی و حتی نگاشت نهادی مشخص می‌گردد؛ بنابراین عمده مصوبات ترکیبی کامل و جامع دارد. شورا علاوه‌بر سیاست‌گذاری بیش‌از 270 اساسنامه و نگاشت نهادهای مهم را تصویب کرده است. رهبری حکیم انقلاب اسلامی شورا را قرارگاه علم و فرهنگ کشور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و پژوهشی می دانند؛ بنابراین منع مداخله دیوان عدالت اداری همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان وجاهت عقلی، قانونی و ولایی دارد؛ که رهبری معظم انقلاب در سال 1392 مؤکداً روی این‌موضوع اصرار داشتند و بر این مبنا حتی شورای محترم نگهبان در صیانت از اصول 57 و 110 قانون اساسی و مشتق بودن شورا از اخبار تفویضی ولی امر مسلمین، در مواجهه با مصوبات مجلس که با مصوبات شورا تعارض دارد، مصوبات مجلس را رد می‌کند؛ که تاکنون نزدیک به 28 مورد این مهم در صیانت از مصوبات شورای عالی اتفاق افتاده است.

این گلایه‌ی عاملی به رئیس جدید قوه‌قضائیه درحالی صورت گرفته که دیوان عدالت اداری دستورالعمل وزاری علوم و بهداشت در این خصوص را ابطال کرده است.

 

ارسال نظر:
  • مروت

    دکتر عاملی باید به عقلش رجوع کنه تا بفهمه این بی عدالتی چقدر سنگینه