برنامه دورهمی پخش خواهد شد؟

کدخبر: 2375751

جبلی: دوستان ما در حوزه حقوقی و دیگر بخش‌ها در حال بررسی این موضوع هستند و باید درباره ادامه این کار تصمیم‌گیری شود که آیا ما این برنامه را پخش خواهیم کرد یا نه. فعلا در کنداکتور پاییز قرار داده نشد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان و صداوسیما در حاشیه‌ی آیین معرفی طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران در خصوص برنامه شیوه بیان کرد: «همیشه گفتم رسانه‌ملی اگر در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد، برای بسیاری از مشکلات می‌تواند راه‌حل ارائه دهد. برنامه شیوه یکی از این تدابیر است که می‌تواند با باز کردن فضای گفت‌وگوی آرام و سالم و عالمانه، به برخی از شبهات جامعه در زمینه‌های مختلف پاسخ دهد که روز به روز دارد به بلوغ خودش نزدیک‌تر می‌شود. امیدواریم الگویی باشد که هم بالغ‌تر شود و هم مسیر مستمری برای فضای تبادل افکار فراهم کند.»

به گزارش جام جم جبلی در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش‌های مهران مدیری و تصمیمات در خصوص پخش برنامه دورهمی گفت: کارکردن در رسانه‌ملی خدمت به مردم و جامعه است. برای نقش‌های متنوعی که این رسانه در آموزش، سرگرمی و اطلاع‌رسانی دارد کسی که بتواند این خدمات را در قالب همکاری با رسانه‌ملی انجام دهد، باید افتخار کند. یعنی کارکردن برای بنده و همکارانم در رسانه‌ملی افتخار است. اگر کسی بخواهد از این فرصت و امکانی که برایش فراهم شده استفاده کند، قدمش روی چشم. بارها گفته‌ام از همه ظرفیت‌ها و استعدادهایی که قدر این فرصت را می‌دانند با تمام وجود استقبال می‌کنیم اما اگر کسی قدر نداند و نخواهد از آن استفاده کند، سراغ دیگر استعدادها می‌رویم. استعدادهای زیادی در جامعه وجود دارند. طبیعت کارکردن در رسانه هم اقتضا می‌کند که این استعدادها دائما شناسایی شده و به آنها میدان داده شود تا محدود نشویم. وی درباره پس‌گرفتن دستمزد مدیری در صورت پخش‌نشدن بقیه قسمت‌های برنامه دورهمی هم توضیح داد: برای تولید این برنامه هزینه کردیم. دوستان ما در حوزه حقوقی و دیگر بخش‌ها در حال بررسی این موضوع هستند و باید درباره ادامه این کار تصمیم‌گیری شود که آیا ما این برنامه را پخش خواهیم کرد یا نه. فعلا در کنداکتور پاییز قرار داده نشد. 

جبلی درباره همکاری یا قطع همکاری با بازیگران و مجریانی که در جریانات اخیر واکنش‌هایی متضاد با موضع صداوسیما در فضای مجازی داشتند، گفت: در همه رسانه‌های دنیا فردی که به واسطه این رسانه تبدیل به چهره‌ای شناخته‌شده می‌شود، اعتبار شخصی‌اش در برابر اعتبار سازمانی که پیدا کرده ناچیز است. مردم بین هویت شخصی آن فرد و هویت رسانه‌ای‌اش تفکیک قائل نمی‌شوند. بنابراین چون فرد هویتش به هویت رسانه‌ گره خورده است برای هرگونه اظهارنظر و موضعگیری باید با سازمان متبوعش هماهنگ باشد. در مورد صداوسیما هم مثل همه رسانه‌های دنیا این استثنا وجود ندارد. اگر این قاعده را رعایت نکنند سازمان حق خود می‌داند که رفتار مناسب با آنها داشته باشد. ما در قالب قراردادهایی که با مجریان، عوامل هنری، بازیگران و... داریم گوشزد می‌کنیم که شما بعد از این‌که به واسطه صداوسیما شهرت یافتید دیگر فقط خودتان نیستید بلکه نماینده رسانه‌ملی هستید و موظفید در ابراز نظر و بیان مواضع، تابع سیاست‌های صداوسیما باشید؛ در غیر این صورت می‌توانید مسیرتان را از صداوسیما جدا کنید. 

منبع: جام جم
ارسال نظر: