آیت‌الله صدیقی:

قانون باید اجرا شود؛ کسی با آثارش کار ندارد

کدخبر: 2376564
خبرنگار:

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفته است در اجرای قانون حجاب مجریان باید اقتدار نشان دهند. او همچنین بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها تاکید کرده است.

آیت‌الله صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مصاحبه با خبرگزاری ایکنا، در پاسخ به این سوال که «چگونه می‌توانیم چالش حجاب را در جامعه پشت سر بگذاریم» گفت: «در این جنگ هم باید مردم را بسیج کرد و مردم باید به صحنه بیایند. هم کار فرهنگی بشود و هم چون قانون است در اجرای قانون مجریان قانون باید اقتدار نشان دهند. در مملکتی که قانون حرمت ندارد هرج و مرج می‌شود.»

او با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «بی‌حجابی هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است» گفت «من عرض می‌کنم هم حرام قانونی است و چون قانون است مجریان باید در اجرای قانون مقتدر به میدان بیایند. مثلا چرا کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند از امکانات دانشگاه‌های دولتی برخوردار شوند؟»

او درمورد روش برخورد با این پدیده توضیح داد: «هم روشنگری شود، اقناعی صحبت شود و هم انضباط‌های خاصی را رعایت کنند تا کشف حجاب سریع‌تر از ویروس کرونا از جامعه رخت بربندد و به سراغ صاحبان اصلی خودش برود.»

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر درمورد امکان ایجاد تنش در برخورد با بی‌حجابی نیز ادامه داد: «قانون، قانون است. قانون باید اجرا شود. کسی با آثارش کار ندارد. قانون‌شکنی موجب زندگی جنگلی است. حالا اگر یک نفر لجبازی هم کرد مهم نیست چون همه مردم اینطور نیستند و اکثریت مردم ببیند کار جدی است کوتاه می‌آیند.»

آیت‌الله صدیقی در پاسخ به این سوال که «چرا وقتی در جامعه حضور پیدا می‌کنیم، در بازار و ادارات می‌رویم، حقیقت دینداری، گوهر دین و روح دینداری را کمتر مشاهده می‌کنیم؟» گفت: «قرآن می‌فرماید: "أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ؛ اى فرزندان آدم مگر با شما عهد نکرده بودم که شیطان را مپرستید زیرا وى دشمن آشکار شماست". خداوند متعال در این آیه هشدار می‌دهد که شما دشمن دارید. آیه دیگری می‌فرماید: "إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ؛ در حقیقت او و قبیله‌‌اش شما را از آنجا که آنها را نمى‌بینید مى‌‌بینند". شیطان هم دشمن آشکار است و هم دشمن پنهان است و قسم خورده هر کسی را بتواند اغوا کند.»

او در این باره ادامه داد: «این عصر، عصر فضای مجازی و ارتباطات است. یک زمان هر کشوری محصور بود و سنت و فرهنگ نیاکان خود را حفظ می‌کرد ولی اکنون عصر ارتباطات است. مخصوصا حاکمیت فضای مجازی خیلی آفت بزرگی برای جامعه ما بود. بعضی دولت‌ها هم که سکولار بودند وضعیت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را از حالت معنوی فاصله دادند.»

او در عین حال همه‌ی این قضایا را «مثل کف روی آب» دانسته و ادامه داده است: «مهم آنهایی هستند که دفاع از حرم می‌کنند. یک شهید سلیمانی که در دامن امام پرورش یافت و در دامن امام خامنه‌ای به قله رسید، نقشش و اثر معنوی‌اش در تمام جهان با هیچ کانون اثرگذاری قابل مقایسه نیست.»

رئیس ستاد امر به معروف درمورد راهکار خروج از وضعیت بد فرهنگی کشور نیز گفته است: «سیدمحسن امین جبل عاملی که از نوآوران علمای شیعه است و بعد از سلطه فرهنگی غرب مدرسه تاسیس کرد شعارش این بود "انتشروا الهدی من حیث انتشر الضلال"؛ یعنی باید ببینیم شیطان از چه راهی می‌آید افکار جوانان ما را به انحراف می‌کشاند، ما هم از همان راه برویم.

او همچنین در این مورد ادامه داده است: «کار دشمن همیشه این بوده است که میان جوانان برود و آنها را مبتلا به ویروس لاابالی‌گری، بی‌دینی، علاقه به بیگانه و یاس و نوامیدی کند. در این میان در دانشگاه‌ها و آموزش و پروش برخی اساتید و معلمین ماموریت شیطانی دارند، اینها اثرگذار هستند.»

ارسال نظر: