«سوران» سکانسی از زندگی مردم کُرد

کدخبر: 2376670
خبرنگار:

«سوران» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز سریال سوره، به زودی روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

خبرگزاری تسنیم از انجام مراحل فنی سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده خبر داد. این سریال 18 قسمتی به نویسندگی عباس ریاحی که دومین اثر اقتباسی مرکز سریال سوره محسوب می‌شود، در مرحله پس‌تولید به سر می‌برد تا به زودی آماده نمایش شود.

«سوران» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز سریال سوره، که اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزارراغب است، قصه مبارزه یک جوان آزاده کُرد در التهابات دهه 50 منطقه کردستان را روایت می‌کند و به زودی روی آنتن رسانه ملی می‌رود.

مجتبی فرآورده تهیه‌کننده سریال «سوران» نیز در نشست دوم این اثر در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: زمانی که ساخت این سریال به من پیشنهاد شد، تنها بخشی از کتاب «عصرهای کریسکان» را که نثر بسیار خوب و قصه نابی دارد، برای اقتباس استفاده کردیم. ظرفیت کتاب همان چیزی هست که ما در «سوران» نشان دادیم و بزودی خواهید دید. اگر بخواهیم نگاه جدیدی داشته باشیم، بی‌شک می‌توان آن را در قالب مدیوم سینما به کار برد. با توجه به وجود مستندهای داستانی مکتوب مانند کتاب «فرنگیس» نسیم آنلاین امیدوار است که ورود هنرمندان به ساحت تولید آثار اقتباسی به‌ویژه در قالب سریال مقدمه‌ای باشد برای از بین بردن مظلومیت رسانه‌ای مرزنشینان ایران پهناور که بسیاری از رشادت‌های آنان مغفول مانده است.

 

ارسال نظر: