دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

به حکمرانی تعلیم و تربیت در کشور نیاز داریم

کدخبر: 2376728
خبرنگار:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به حکمرانی تعلیم و تربیت در کشور نیاز داریم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب آموزش‌وپرورش آینده، با اشاره به وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورا بیان کرد: «فرهنگستان‌ها نقش مهمی در حکمرانی علم و فناوری دارند، بر این اساس باید در سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری نقش داشته باشند. نباید فقط از استادان انتظار داشته باشیم که نقش تصدی‌گری داشته باشند، البته معلمان و استادان تصدی‌گری در آموزش و پرورش دارند ولی اینکه نقش در سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری و به تعبیری نقش در حکمرانی داشته باشند، مهم است.»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان پرسش‌های فلسفی در زمینه عدالت آموزشی، نظام آموزشی، سلامت روانی و پیشرفت علمی پرسشی را در رابطه‌ با نسبت حکمت و حکمرانی بیان کرد و گفت: «مقصود از حکمرانی حکومت‌داری نیست. حکمرانی یک فناوری نویی است و مدت زیادی از عمرش نمی‌گذرد. ما در نظام تعلیم و تربیت، حکومت‌داری تعلیم و تربیت داریم اما حکمرانی تعلیم و تربیت نداریم چون نسبت حکمت و حکمرانی را نسنجیده و بررسی نکردیم.»

واژه حکمرانی که اخیراً توسط کارشناسان و مسئولان به‌صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، نیازمند تعریفی روشن است تا کمی از تشتت معناهای لفظی این کلمه بکاهد و هدف اصلی استعمال آن را هویدا کند.

 

ارسال نظر: