ایرادات لایحه حجاب باید رفع شود

کدخبر: 2376794
خبرنگار:

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تقدیم لایحه حجاب به مجلس، هنوز این لایحه اعلام وصول نشده و پس از تعطیلات در خصوص ایرادات موجود در متن آن، که به نظر می‌رسد کم هم نباشد، بحث و تبادل نظر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی در نشست تبیینی «حکمرانی اسلامی، نظارت همگانی» ویژه دبیران شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و مدیران تشکل‌های مردمی مطالبه گر آذربایجان‌غربی، با اشاره برخی اقدامات مجلس یازدهم در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان، یکی از بهترین کار‌های مجلس را تصویب قانون راهبردی و قابل تقدیر جوانی جمعیت دانستند که همین موضوع نگاه زیربنایی کمیسیون فرهنگی را نشان می‌دهد.

وی افزود: بررسی و پیگیری موضوعاتی نظیر جوانی جمعیت، ازدواج جوانان، قانون صداوسیما و نیز ساماندهی فضای مجازی و کتابخانه‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات در کمیسیون فرهنگی بوده که به نوبه خود و با توجه به تعداد کم نمایندگان حاضر در این کمیسیون اقداماتی قابل توجه و تقدیر هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در موضوعاتی نظیر جمعیت و خانواده دچار عقب‌ماندگی هستیم، تاکید کرد: با تصویب طرح‌ها و قوانین درصدد اصلاح شرایط برآمدیم که امیدواریم این طرح‌ها اثربخش باشند. وی، در ادامه و در خصوص موضوع مهم حجاب و عفاف در جامعه، گفت: عفاف و حجاب یک حکم الهی است. نباید تصور کرد که دلیل شرایط امروز جامعه این است که کاری انجام نشده است، باید متوجه باشیم که به عنوان مثال بودجه یک روز شبکه معاندی نظیر بی بی سی برای برنامه‌سازی برابر با بودجه کل کشورمان است.

حجت الاسلام آقا تهرانی، تخصیص بودجه مناسب برای بخش فرهنگی را لازمه پیشبرد اهداف در این زمینه دانست و بیان داشت: افزایش میزان بودجه فرهنگی از ۲ درصد به ۳.۵ درصد اقدامی بود که از سوی کمیسیون فرهنگی پیگیری و به نتیجه رسید، اما این میزان نیز در مقایسه با هجمه‌های موجود اندک است و باید چاره‌اندیشی مناسبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای فوت خانم مهسا امینی، تنها در اولین روزها، ۸۰۰ میلیون بار نام این خانم در برنامه «تیک تاک» آورده شد، چون دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی کار می‌کند و قسم خورده است. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، مشکل دشمنان را نه تنها حجاب و فرهنگ بلکه کلیت نظام اسلامی برشمرد و یادآور شد: از وقتی که امام راحل شعار مرگ بر آمریکا و نه شرقی و نه غربی را سر داد، دشمن همچنان کار می‌کند و پس از گذشت ۴۴ سال نقاط قوت و ضعف ما را بیشتر شناخته است. این تلاش‌ها برای مقابله با اهداف نظام اسلامی و تسلیم کردن انقلاب اسلامی است، ولی هرگز در این مسیر موفق نخواهند شد.

وی عنوان کرد: تمام ارکان نظام اسلامی از مردم عادی تا دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید در حوزه حجاب فعالیت داشته باشند و در این مسیر فعالیت‌های خود را ارتقا و قوت ببخشند. حجت‌الاسلام آقاتهرانی، تمام زحمات مربوط به حوزه حجاب را خلاصه شده در فراجا عنوان و تاکید کرد: با وجود اینکه ۳۲ دستگاه در زمینه حجاب وظایف مهمی دارند که برای برخی از آن‌ها بیش از ۳۰ وظیفه تعیین شده، به دلیل انجام ندادن وظایف امروز شاهد هستیم که تمام بار زحمات حوزه حجاب و عفاف بر دوش فراجا است. در صورتی که نهاد‌های مختلف به وظایف ایجابی خود عمل کنند دیگر نیازی به برخورد‌های سلبی نداریم.

وی گفت: لایحه قوه قضائیه در خصوص حجاب تنها بعد جرم انگاری دارد. برای وجهه فرهنگی حجاب و عفاف طرح‌ها و لوایح دیگری نیاز است. این نماینده مجلس شورای اسلامی، خواستار ورود جدی نیرو‌های مردمی به حوزه فرهنگی و مطالبه موضوعات از مسئولین شد تا شاهد رشد و توسعه حوزه فرهنگی در دستگاه‌های اجرایی و در سطح جامعه باشیم.

در این جلسه، تعدادی از مدیران تشکل‌های مردمی مطالبه‌گر به بیان دغدغه‌ها و سوالات خود از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پرداختند.

 

 

 

ارسال نظر: