قالیباف:

بدنبال قانونی جامع درمورد حجاب هستیم

کدخبر: 2376915
خبرنگار:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفته است که یک‌فوریتی شدن لایحه حجاب به معنای بی‌اهمیتی آن نیست. همچنین او از نخبگان خواسته در تعیین تکلیف لایحه کمک کنند.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی پس از تصویب یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب اظهار داشت: هیچ شکی نیست که لایحه عفاف و حجاب از اولویت‌های اول جامعه امروز ماست و وظیفه ماست که در مجلس در این مورد تلاش کنیم.

وی بیان کرد: یک فوریتی شدن این لایحه به معنای آن نیست که مجلس برای این موضوع اولویتی قائل نیست بلکه موضوع عفاف و حجاب از اولویت زیادی برخوردار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه عفاف و حجاب فقط جنبه جرم انگاری و قضائی آمده بود در حالی که مقوله حجاب فارغ از بحث جرم انگاری و قضائی یک بحث فرهنگی، فلسفی و شرعی است و یک موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی است و یک مساله تمدنی برای ماست.

قالیباف تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی مصمم هستیم که با همکاری با نخبگان جامعه این موضوع را تعیین تکلیف کنیم. ما دست نیاز به سوی همه نخبگان در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دلسوزان نظام دراز می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم به مجلس در این زمینه کمک کنند.

قالیباف گفت: مجدداً می گویم یک فوریتی شدن این لایحه با این هدف است که این لایحه همه جانبه باشد و یک سند پرافتخاری باشد. حتماً باید جلوی ولنگاری‌ها گرفته شود و با عده‌ای که با حجاب دشمنی می‌کنند باید برخورد قهری شود اما دستگاه‌های فرهنگی و به ویژه صدا و سیما هم وظایفی در این زمینه دارند که باید انجام دهند. ما باید یک قانون جامع و قوی در این زمینه تصویب کنیم.

 

ارسال نظر: