مسیر روشن تعامل بین ایران و روسیه

کدخبر: 2377602
خبرنگار:

نمایندگان رسانه‌ای ایران و روسیه در هفتمین نشست کارگروه همکاری‌های مشترک رسانه‌ای دو کشور با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه، مسیر آینده تعامل بین دو کشور را روشن دانستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفتمین نشست کارگروه همکاری‌های مشترک رسانه‌ای ایران و روسیه به ریاست فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بلا چرکسووا، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه به صورت برخط میان نمایندگان رسانه‌ای ایران و روسیه برگزار شد.

در این نشست که با حضور مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و نمایندگان سازمان صدا و سیما، بنیاد سینمایی فارابی، ایرنا، بنیاد بازی‌های رایانه‌ای و خبرگزاری‌های مهم ایران و روسیه همراه بود، زمینه‌های همکاری‌های مشترک بررسی شد.

همچینن، طرفین ضمن استقبال از پیشنهادهای مطرح شده برای همکاری‌های دوجانبه، مسیر آینده تعامل بین دو کشور را روشن دانستند.

بلا چرکسووا، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی فدراسیون روسیه در این نشست اظهار داشت: تعاملات ما در عرصه تولیدات رسانه‌ای از قبیل اخبار، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم و ... می‌تواند آگاهی بیشتری به مردم کشورهایمان درباره مسیر زندگی و پیشرفت‌ها بدهد.

وی تبادل تجارب و آموزش خبرنگاران را یکی از موضوعات مهم همکاری‌ها دانست و آن را در جهت روزآمدسازی فعالیت‌ها مؤثر و مفید قلمداد کرد.

در پایان این نشست، طرفین بر اجرای توافق‌نامه‌های پیشین تأکید داشته و زمینه‌سازی همکاری‌ها و فعالیت‌های آتی را به ویژه در حوزه صنایع خلاق مانند بازی‌های رایانه‌ای و تولیدات مشترک مورد بررسی قرار دادند.

ارسال نظر: