تشکل‌های مردمی سازماندهی می‌شوند

کدخبر: 2378276
خبرنگار:

ستاد امر به معروف و نهی از منکر تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت تشکل‌های مردمی از سامانه صدور مجوز گرفته تا کیفی‌سازی فعالیت تشکل‌ها بکار بسته است تا به بهترین شکل از ظرفیت مردمی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی قدم بردارد.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور؛ مرتضی گرجی‌زاده معاون اجتماعی و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در تشریح فعالیت‌های تشکل‌های مردمی ستاد گفت: یکی از وظایف قانونی و ذاتی ستاد، بسترسازی برای مشارکت همه جانبه مردم در احیای فریضتین است که در این زمینه اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی سازماندهی فعالیت تشکیلاتی را از جمله این اقدامات دانست و بیان داشت: ستاد به جهت افزایش همبستگی، جلساتی با این تشکل‌ها در ایام مختلف سال همانند روز ملی تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در سطوح شهرستانی، استانی و ملی داشته است.

معاون امور اجتماعی و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تصریح بر این مطلب که بسترسازی به منظور رسیدگی به مطالبات تشکل‌های مردمی نیز صورت گرفته است، خاطرنشان ساخت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر جلسات متعددی را با دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی از جمله سازمان بازرسی‌کل کشور، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، وزارت کشور و... برگزار کرده است تا ظرفیت پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی را افزایش دهد.

مهندس گرجی‌زاده با بیان این‌که ستاد امر به معروف در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین تشکل‌های مردمی در چارچوب قانون فعالیت‌های بسزایی از جمله پیگیری پرونده آمرین به معروف و ناهیان از منکر را داشته است، اظهار داشت: ستاد در موارد لزوم از طریق شورا‌های خود در دستگاه‌های حاکمیتی، اصناف و... پیگیری‌های لازم جهت رفع مشکلات مردمی را داشته است.

معاون امور اجتماعی و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: همچنین ستاد در راستای جهت‌دهی به مطالبات مردمی به سمت حل مسائل کلان کشوری، تدوین منشور مطالبه‌گری با سرفصل‌هایی همچون معیار‌های برتر مطالبه‌گری، مصادیق معروف و منکر در سطح جامعه، آموزش‌های عمومی و تخصصی مطالبه گری و کار تشکیلاتی و... را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با هدف استفاده از نظرات صاحب نظران امر مطالبه‌گری، جلساتی با نویسندگان تخصصی این عرصه و فعالین مطالبه‌گری در سطوح مختلف کشوری برگزار کرده است. در ادامه این امر و در اقدامی نیز از سوی ستاد، هیئت‌های اندیشه ورزی در سطوح مختلف سازمانی با حضور تشکل‌های تخصصی مطالبه‌گر تشکیل گردیده تا با بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده از نظرات برخواسته از بدنه‌ی مردم، اقداماتی جهت رفع هر چه بیشتر و سریعتر مشکلات و مسائل مردم صورت پذیرد.

مهندس گرجی‌زاده با بیان این‌که ستاد امر به معروف در حال حاضر با هدف کیفی سازی فعالیت تشکل‌های مردمی برخی موارد از جمله طراحی سامانه جدید تشکل‌های مردمی را در دست اقدام دارد، نظارت و تعامل با تشکل‌های مردمی را مورد توجه قرار داد و گفت: ما با هدف نظارت بر تشکل‌های مردمی و جلوگیری از اقدامات غیرمعمول و غیر قانونی تشکل‌های مردمی اقدام به آسیب‌شناسی فعالیت تشکل‌های مردمی بصورت میدانی از طریق ستاد‌های استانی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شیوه‌نامه نحوه فعالیت تشکل‌های مردمی نیز تنظیم شده تا هدایت مطالبات و فعالیت‌های مردمی به سمت قانون و حیطه قانونی تا حصول نتیجه و جلوگیری از آسیب‌هایی که تشکل‌ها در اثر عدم آشنایی با قوانین و... ممکن است با آن‌ها مواجه شوند، صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر این‌که نه تنها ستاد قصد تضعیف یا انحلال تشکل‌های مردمی ستاد را ندارد، بلکه به دنبال تقویت آن‌ها است، بیان کرد: بر خلاف برخی شایعه‌های مطرح شده، ستاد امر به معروف و نهی از منکر تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت تشکل‌های مردمی از سامانه صدور مجوز گرفته تا کیفی‌سازی فعالیت تشکل‌ها بکار بسته است تا به بهترین شکل از ظرفیت مردمی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی قدم بردارد.

 

ارسال نظر: