آثار نمایش خانگی در راه تلویزیون

کدخبر: 2378327
خبرنگار:

سعید مقیسه، رئیس ساترا از احتمال پخش چند اثر شبکه نمایش خانگی در تلویزیون خبر داد. او همچنین گفت که بعد از قطعی شدن پخش، نام سریال‌ها نیز اعلام خواهد شد.

سعید مقیسه- رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت بازپخش سریال‌های شبکه نمایش خانگی از شبکه‌های تلویزیونی بیان کرد: هر سریالی که بتواند به اولویت‌های محتوایی تعیین شده در اسناد بالادستی توجه کند، کاندیدای پخش از تلویزیون است. هم اکنون برخی تولیدات سکوهای نمایش خانگی توجه خوبی به اولویت‌های محتوایی کشور دارند و چهار سریال که متعلق به سه رسانه نماوا، آپرا و فیلم‌نت است برای طی مراحل اداری و حقوقی به صداوسیما معرفی شده است که بعد از قطعی شدن، نام سریال‌ها نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای اینکه یک سریال نمایش خانگی از تلویزیون پخش شود لازم است مسیر مربوط به خرید کپی رایت یا توافق با سکوی ناشر به طور کامل طی شود تا بعدا باعث ایجاد چالش در روابط میان صدا و سیما و سکوها نشود.  
مقیسه در ادامه تاکید کرد: در یک سال گذشته برخی تولیدکنندگان مجوزهایی برای تولید سریال و برنامه تلویزیونی از ساترا گرفته‌اند که امیدواریم با به ثمر رسیدن این تولیدات شاهد افزایش محصولات مناسب برای پخش توأمان از شبکه نمایش خانگی و شبکه‌های تلویزیونی باشیم.
به گزارش ایسنا، چندی قبل رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرده بود که این سازمان آمادگی دارد سریال‌ها و برنامه‌های مناسب شبکه نمایش خانگی را تبلیغ و ترویج کند و تیزرهای آن‌ها پخش کند. جبلی تاکید کرده بود که «حتی می‌توانیم حق پخش سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی سکوهای نمایش خانگی را خریداری کنیم.»

به تازگی هم تیزر یکی از سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی از برخی بخش‌های خبری صدا و سیما پخش و اعلام شد از این هفته با همکاری ساترا و معاونت سیاسی صدا و سیما، سریال‌های جدید شبکه نمایش خانگی در بخش‌های مختلف خبری معرفی می‌شوند.

 

ارسال نظر: