تا پایان دولت تعداد سالن‌های سینما به هزار می‌رسد

کدخبر: 2378512
خبرنگار:

رئیس سازمان سینمایی کشور می‌گوید تا پایان دولت سیزدهم، تعداد سالن‌های سینمای کشور به هزار می‌رسد . او همچنین تاکید کرد که این میزان می‌تواند در دولت بعدی به دوهزار برسد.

به گزارش فرهیختگان، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی رکان در شهرستان زرقان گفت: «رویکرد سازمان سینمایی کشور عدالت‌محوری است و به این منظور برنامه‌های خود را در بخش‌های مختلف طراحی کرده است و خدا را شاکریم که امروز ۲۳۳ سالن در این دوره مورد بهره‌بردای قرار می‌گیرد.»
وی با اشاره به اینکه این دویست‌وسی‌وسومین سالن سینما در کشور است که در طول مدت دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، افزود: «قبلا ۵۷۰ سالن به بهره‌برداری رسیده که در مجموع ۸۰۳ سالن افتتاح شده است. این درحالی است که در نظر داریم تا پایان دولت سیزدهم تعداد آن را به ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور برسانیم.» خزاعی افزود: «در سفرهای استانی رئیس‌جمهور محترم برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بودجه‌ای از سوی دولت در نظر گرفته می‌شود تا سالن سینما راه‌اندازی شود که با این روند در دولت بعد تعداد سالن‌های سینما می‌تواند به دو هزار سالن برسد.» پردیس سینمایی شهر زرقان استان فارس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، شهردار زرقان، رئیس شورای اسلامی شهرستان زرقان و تنی چند از هنرمندان پیشکسوت استان فارس دیروز (۹ آبان ماه) افتتاح و بهره‌برداری شد.
 این پردیس مجهز به سالن‌های سینمایی ۱۵۲ نفره و ۵۲ نفره است و در مجموع پذیرای ۲۰۴ نفر از علاقه‌مندان به سینماست. سالن سوم آن تا سقف ۲۰ نفر ظرفیت به‌زودی تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال نظر: