باغانی، بازمانده واقعه هفتم تیر: نخستین شعارهای مرگ بر آمریکا در سخنرانی شهید بهشتی گفته شد

کدخبر: 1009900

حجت‌الاسلام باغانی در مراسم بزرگداشت واقعه هفتم تیر گفت: اگر جو و فضای سال ۶۰ را به یاد بیاورید متوجه می‌شوید که مظلومین شهید بهشتی بزرگوار، بسیار عمیق و منحصر به فرد بود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیرماه سال 1360 با حضور مسئولین و خانوادئه های شهدای هفتم تیر و ملت شهید پرور تهران در محل شهدای هفتم تیر سرچشمه برگزار شد.
مرتضی اکبری فرزند شهید حجت الاسلام اکبری از شهدای فاجعه هفتم تیر سال 60 در ابتدای برنامه در سخنانی گفت: علت این جاودانگی واقعه هفتم تیرماه سال 60 نقش وتاثیرگذاری شهدای هفتم تیر در حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی ایران است. بر همین اساس هم شهادت شهدای هفتم تیر همانند شهادت و خون شهدای کربلای امام حسین (ع) در قبال نگهداری و پاسداری از دین اسلام بوده است.
وی افزود: همانگونه که خون امام حسین (ع) و یاران او موجب احیای اسلام شد خون شهدای فاجعه هفتم تیر نیز موجب تثبیت نظام و افشاء حلقه نفاق در آن دوران گردید. بر این اساس آنچه ما را موظف به برگزاری مراسم هایی در تجدید پیمان با این شهدیان می کند این است که ما باید با پیروی از آنها و خصوصیت های انها رهروی راه آنها باشیم.
اکبری ادامه داد: البته در کنار خونه شهدای انقلاب و شهدای واقعه هفتم تیر نباید از نقش کلیدی سکان دار نظام غافل شویم و باید به آن هم بپردازیم. نقش بی بدیل امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز موجب شد تا کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان و امواج نجات داده و به سرمنزل مقصود برسانند.
فرزند شهید فاجعه هفتم تیر خاطرنشان کرد: در انقلاب های ناشی از بیداری اسلامی خون های فراوانی تقدیم شد ولی آنچه موجب تثبیت آن انقلاب شد نقش رهبری آن انقلاب است که باید مورد توجه ما قرار بگیرد. بر این اساس و با توجه به جوانب مختلف نباید تردیدی جز اطاعت از رهبری داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ما باید مطیع رهبری باشیم و این اطاعت را در راه پیشرفت انقلاب و جمهوری اسلامی انجام بدهیم و همیشه رهوری خون شهدا باشیم.
سپس اسامی 72 شهید فاحعه هفتم تیر سال 60 توسط مرتضی اکبری فرزند شهید حجت الاسلام اکبری قرائت شد.
در ادامه برنامه علی اصغر باغانی مجروح و بازمانده واقعه هفتم تیر نیز در سخنانی گفت: امام راحل در جایی در سخنی فرموده بودند که مظلومیت شهید بهشتی بیش از شهادت ایشان ما را ناراحت می کند. اگر جو و فضای سال 60 را به یاد بیاورید متوجه می شوید که مظلومین این شهید بزرگوار بسیار جان کاه است.
وی افزود: در زمان حیات شهید بهشتی از شبهات پیرامون او با ایشان صحبت کردم و از او درخواست کردم برای برطرف کردن اینها مسافرت هایی را به استان های مختلف انجام دهد و در این باه صحبت و سخنرانی کند و نسبت به روشن کردن اذهان مردم اقدام کند. درنهایت او برای همین هدف سفری به شهر مقدس مشهد انجام داد و سخنرانی بسیار خوبی در مسجد جامع نیشابور انجام داد که استقبال فراوان و بی نظیری از او در ان مسجد جامع صورت گرفت.
باغانی ادامه داد: نخستین شعارهای مرگ بر آمریکا در سخنرانی شهید بهشتی در مسجد جامع نیشابور بیان شد. همچنین آن جمله معروف آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر نیز در این سخنرانی گفته شد. در یک جمله می توانم بیان کنم که توان، همت و پشت کار شهید بهشتی نمونه و مثال زدنی بود. در حقیقت می توانم به این نکته اشاره کنم که انقلاب اسلامی نه تنها با شهادت شهید بهشتی و یاران او و نه با شهادت رزمندگان در جبهه های نبرد از بین نرفت بلکه پهناورتر و عظیم تر هم شد.
این بازمانده فاجعه هفتم تیر تصریح کرد: امروز آیت الله خامنه ای این پرچم پر افتخار را در دست دارد و سکان این کشتی بزرگ و با عظمت را در دست دارد و آن را هدایت می کند. مقام معظم رهبری روز گذشته هم در صحبت های خود فرمودند در مورد شهدای فاجعه هفتم تیر تا امروز در کشور کم کار شده و همینطور کم به آنها پرداخته شده است.
وی در پایان گفت: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمان حیات خود در سخنانی فرمودند که بکشید ما را ولی بدانید این انقلاب محکم تر می شود.
ارسال نظر: