دبیر اجرایی همایش "افق نو": حدود پنج هزار سیاه پوست پس از ۱۱ سپتامبر در آمریکا کشته شده‌اند

کدخبر: 1034097

علی منتظمی در نشست خبری گفت: همانگونه که برای ایرانی‌ها در هالیوود فیلم می‌سازند و آنها را تروریست معرفی می‌کنند برای سیاه‌پوستان نیز فیلم ساخته و آنها در آثارشان مورد هجمه قرار می‌دهند

علی منتظمی دبیر اجرایی سومین همایش بین المللی "افق نو" که با تمرکز بر خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان برگزار می شود در نشست خبری که امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد در سخنانی گفت: کشور آمریکا دارای 43 میلیون آمریکایی آفریقایی تبار دارد. این تعداد 13 درصد جمعیت کل کشور آمریکا را تشکیل می دهند.

وی افزود: متاسفانه بعد از حادثه 11 سپتامبر تا امروز شاهد هستیم که از این تعداد سیاه پوست 5 هزار نفر کشته شده اند. در حقیقت علت اصلی خشونت نیروهای پلیس آمریکا با آنها است. زیرا این نیروها در اسرائیل آموزش دیده اند. به عبارت بهتر تعداد 9 هزار نفر از نیروهای رده بالای امنیتی آمریکا در اسرائیل آموزش دیده اند.

دبیر اجرایی سومین همایش بین المللی "افق نو" ادامه داد: رفتار پلیس آمریکا با سیاه پوستان دقیقا همانند رفتار اسرادیلی ها با مردم فلسطین است. به نظر من مردم آمریکا باید یک فکری به حال خود کنند و باید برای آنها مهم باشد که در تصمیم‌گیری‌ها و برخورد با شهروندان آمریکایی صهیونیست ها نقش اصلی را دارند.

منتظمی خاطرنشان کرد: گزارش هایی به دست ما می رسد مبنی بر اینکه ماجرای سرکوب وال استریت با مدیریت و آموزش مستقیم رژیم اسرائیل صورت گرفته است. بر این اساس یکی از کارشناسان ایرلندی تبار در مراسم فردا به این موضوع خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد: همچنین شاهد ارائه گزارش هایی پیرامون دست داشتن سازمان موساد در حادثه 11 سپتامبر هستیم. در حال حاضر از یک سال قبل تا امروز شاهد هستیم که گزارش هایی در رسانه ها منتشر می شود پیرامون اینکه نیروهای اسرائیلی در این حادثه نقش مستقیم داشتند.

دبیر اجرایی سومین همایش بین المللی "افق نو" اضافه کرد: واقعیت این است که اسرائیلی‌ها دارند آمریکا را به لبه پرتگاه می‌برند. بر این اساس مردم و وطن پرستان آمریکا باید یک فکری به حال وضع امروز خود و کشور آمریکا کنند.

منتظمی در پایان گفت: شاهد هستیم که در وقایه سوریه 1 میلیون نفر با تصمیمات موساد و دیگر سازمان های جاسوسی کشته شده اند. همچنین ویرانی هایی ناشی از این تصمیمات را در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان شاهد هستیم. متاسفانه شاهد هستیم که رسانه ها در برابر این وقایع از جمله جنگ یمن سکوت کرده اند.

مرضیه هاشمی مجری و کارشناس شبکه خبری پرس تی وی در انتهای این نشست خبری در سخنانی گفت: سال گذشته به دنبال کشته شدن "مایک براون" برای ساخت مستندی به آمریکا سفر کردم. ولی در این سفر در ایالت میسوری یک حس عجیبی داشتم.

وی افزود: در سفر خود به آمریکا وقتی وارد شهر سن لوئیس شدم مشاهده کردم که پلیس های فراوانی در وسط این شهر حضور دارند. به صورتی که به من گفتند برای تصویربرداری بیش از 2 دقیقه نمی توانم بیرون از ماشین باشم. اما در این سفر بودند افرادی که به من کمک کردند تا مستند خود را تولید کنم.

مجری و کارشناس شبکه خبری پرس تی وی ادامه داد: من در آن زمان در سفرهایی که به مناطق مختلف آمریکا داشتم حس شهرهای جنگ شده را داشتم. سیاه پوستان آنجا اصلا امنیت ندارند و مهم نیست که برای چه طبقه ای هستند و یا دارای شهرت هستند زیرا ممکن است در هر لحظه به آنها حمله شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: همانگونه که برای ایرانی ها در هالیوود فیلم می سازند و آنها را تروریست معرفی می کنند برای سیاه پوستان نیز فیلم ساخته و اینگونه به آنها حمله کرده و آنها را مورد هجمه قرار می دهند.

وی تصریح کرد: اگر به سالهای ریاست جمهوری باراک اوباما نگاه کنیم می بینیم که وضعیت سیاه پوستان در این دوره بهتر نشده است. زیرا اقداماتی را که اوباما می توانست انجام بدهد و انجام نداد رئسای دیگر جمهور همانند بوش نمی توانستند انجام بدهند.

مجری و کارشناس شبکه خبری پرس تی وی در پایان گفت: این خشونت هایی را که بر علیه سیاه پوستان مشاهده می کنیم از 300 الی 400 سال قبل تا امروز وجود داشته و ادامه هم خواهم داشت.

ارسال نظر: