مستندساز آمریکایی: وضعیت سیاه‌پوستان آمریکا نسبت به گذشته تغییری نکرده است

کدخبر: 1034404

مرضیه هاشمی در سومین کنفرانس بین‌المللی "افق نو" گفت: دنیایی که اوباما جایزه صلح نوبل را می‌گیرد و عربستان رئیس کمیسیون حقوق بشر می‌شود؛ دنیای عجیبی است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مرضیه هاشمی مستندسازی آمریکایی و مجری و کارشناس شبکه پرس تی وی که در سومین کنفرانس بین المللی افق نو حضور داشت در سخنانی گفت: نژادپرستی و تبعیض نژادی مشکلی است که در دنیای امروز با آن رو به رو هستیم و باید در مقابل ظالمان و آنهایی که این تبعیض نژادی را در جهان و در میان مردم مقابله کنیم و در میان مردم رقم می‌زنند ایستادگی کنیم. وی افزود: در دین اسلام چیزی به اسم تقوی وجود دارد و بر اساس این تقوا می‌گویند که نباید انسان‌ها را بر اساس رنگ پوست آنها قضاوت کرد بلکه باید انسان‌ها را با هم برابر و یکی دانست. این مستندساز آمریکایی ادامه داد: کشور ایران 2 هزار و 500 سال نظام پادشاهی داشت و در سال‌های پیش از انقلاب توسط آمریکا استعمار شده بود. وضعیت در کشور ایران به صورتی بود که زندگی یک ایرانی در برابر زندگی یک آمریکایی ارزشی نداشت و اگر یک ایرانی توسط یک شهروند آمریکایی کشته می شد نمی‌توانست موضوع را پیگیری کند، اما حالا چه شد، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران پیام مقاومت از ایران به دنیا اعلام شد و ما باید بدانیم اگر می‌خواهیم آزاد شویم باید مقاومت کنیم. ایرانی‌ها کشته‌های فراوانی دادند تا انقلابشان به پیروزی رسید و به جایی رسیدند که امروز در آن قرار دارند. هاشمی خاطرنشان کرد: در کشور ایران در دهه‌هایی که گذشت مردم قربانیان زیادی دادند تا به حق و حقوق خود برسند پس ما هم باید یاد بگیریم که مقاومت کرده و برای دستیابی به حقوق خود ایستادگی کنیم و البته بهای آن را نیز باید بپردازیم .

وی گفت: در دنیای عجیبی قرار داریم دنیایی که اوباما جایزه صلح نوبل را می‌گیرد و عربستان رئیس کمیسیون حقوق بشر می‌شود. ما شاهد هستیم که در سال‌های طولانی مردم کشورهای آفریقایی مورد ظلم و ستم بودند و همه منابع آنها دزدیده شده است. اما امروزه آمریکا کشور بزرگ و پیشرفته‌ای است و این بزرگی و پیشرفت را توسط سلطه و سرکوب کشورهای دیگر از جمله کشورهای آفریقایی به دست آورده است. وی اضافه کرد: اوباما از جامعه سیاه‌پوستان آمریکا می‌باشد و بر این اساس می‌توانست بیشتر از جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا در زمینه بهبود وضعیت سیاه پوستان و رفع تبعیض نژادی اقدامات مفیدی را انجام دهد اما می‌بینیم که در حال حاضر وضعیت سیاه‌پوستان آمریکا نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده و رفتاری که با سیاه پوستان در دوره پیش از ریاست جمهوری اوباما صورت می‌گرفت در این دوره نیز آن را شاهد هستیم. وی در پایان گفت: در کشور آمریکا زندانیان سیاسی زیادی داریم و باید برای رسیدن به آزادی و رفع تبعیض نژادی مبارزه کرده و خود را فدا کنیم.

ارسال نظر: