اوحدی: رکن‌آبادی و سردار فولادگر همچنان جزو مفقودین به شمار می‌روند

کدخبر: 1040376

رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با «نسیم»، اظهار داشت: هنوز ادعای عربستان مبنی بر دفن پیکر رکن‌آبادی در این کشور برای ما اثبات نشده است/ در صورت صدور ویزا به عربستان می‌روم

سعید اوحدی در گفتگو با «نسیم»، گفت: تا این لحظه برای ما ادعای عربستان مبنی بر دفن پیکر غضنفر رکن آبادی در این کشور اثبات نشده و در حال حاضر نیز خانواده وی نیز در عربستان حضور دارند و باید شواهدی که عربستان ارائه کرده با مستندات ما تطبیق داده شود و بعد درباره این مسئله اظهارنظر قطعی کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر همچنان از نظر ما غضنفر رکن آبادی جزو کسانی هستند که اطلاع دقیقی از وی در دست نیست، به همین دلیل وی جزو مفقودین فاجعه منا به شمار می رود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دو نفر دیگر از مفقودین فاجعه منا شناسایی شدند و الان تعداد مفقودین به 15 نفر رسیده است، اظهار داشت: متاسفانه هنوز از سرنوشت سردار فولادگر هم خبری در دست نیست، البته جواب آزمایش های DNA به مرور از سوی مقامات عربستان اعلام می شود.

اوحدی تصریح کرد: برای بازگرداندن اجسادی که از طریق آزمایش DNA هویت آنها مشخص می شود نیز بر اساس خواسته خانواده هایشان عمل می شود؛ به گونه ای که الان از حدود 40 پیکری که در عربستان دفن شده اند، بیش از 24 خانواده درخواست کردند که پیکر عزیزانشان در عربستان باقی بماند و درباره مابقی پیکرها نیز هنوز به نتیجه قطعی با خانواده ها نرسیده ایم، 3 خانواده نیز به صورت قطعی درخواست کردند که پیکر عزیزانشان بازگردانده شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه ویزای من تا این لحظه صادر نشده و به محض صدور ویزا برای انجام سایر کارها به عربستان سفر می کنم.

ارسال نظر: