نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز برگزار می‌شود

کدخبر: 1043993

دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز گفت: رونمایی از تمبر مخصوص و کارت پستال ویژه جشنواره در کنار اکران فیلم‌های بلند و کوتاه با موضوع معلولان از جمله بخش های این جشنواره است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، نشست رسانه ای اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز ویژه معلولین پیش از ظهر امروز با حضور "فاطمه امیری" دبیر جشنواره، "خسرو معصومی" عضو هیات داوران و "محمد قنبری" عضو شورای سیاست گذاری در تالار وحدت برگزار شد.

فاطمه امیری دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز ویژه معلولین در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: هفته گذشته هفته معلولین بود. همچنین سازمان ملل متحد نیز از سال 2013 تا 2023 را دهه معلولین اعلام کرده است. بر این اساس بزرگترین و معروفترین پژوهشگران در قالب همایشی در دهلی نو پایتخت هند گردهم آمدند.

وی افزود: من هم در این همایش حضور داشتم و در این همایش بود که با موسسه " BE CARE " آشنا شدم. بعد از این آشنایی بود که به دنبال برگزاری چنین جشنواره ای رفتم و چیزی حدود 10 ماه است که پیگیر اخذ مجوز برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز ویژه معلولین هستم.

امیری ادامه داد: اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز ویژه معلولین از تاریخ سه شنبه 24 تا پنجشنبه 26 آذرماه در برج آزادی برگزار خواهد شد. در این دوره از جشنواره مسائل و مشکلات، توانمندی ها و خلاقیت های معلولان عزیز کشور در قالب فیلم های کوتاه به تصویر کشیده خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز خاطرنشان کرد: این جشنواره در حقیقت پلی است مابین هنر و معلولین و همچنین پلی بین رسانه ها و معلولان عزیز کشور است. تا از طریق رسانه سینما بتوانیم مسائل و مشکلات آنها را مطرح و به آن بپردازیم.

وی اضافه کرد: فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره چند ماه قبل توسط سایت این جشنواره منتشر شده است. بر این اساس و با توجه به محدودیت هایی که با آن روبرو بودیم تعداد 300 اثر از ایران و چند کشور خارجی به دبیرخانه نخستین جشنواره فیلم پرواز ارسال شده است.

امیری به موضوعات این جشنواره اشاره کرد و گفت: فیلم های ارسالی در موضوعات مختلفی چون مشالات و مسائل معلولان، نقش فناوری و تکنولوژی در زندگی معلولین و اموزش چگونه موثر بودن آنها در جامعه است.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز افزود: 15 درصد مردم جامعه امروز ایران را معلولان تشکیل می دهند. لذا برای برگزاری این جشنواره انتظار بیشتری از سازمان ها، نهادها و ادارات دولتی داشتیم ولی متاسفانه حمایت انچنانی از ما انجام نداده اند.

وی ادامه داد: وقتی کار خود را برای برنامه ریزی برگزاری این جشنواره شروع کردیم تقریبا هیچگونه حمایتی از ما نشد و در ادامه راه بود که خوشبختانه آقای شهاب حسینی به عنوان حامی معنوی در کنار ما قرار گرفتند. البته از وزارت ارشاد نیز برای همکاری هایی که انجام دادند تشکر می کنیم.

امیری خاطرنشان کرد: اعضای هیات داوران این جشنواره شامل "کیانوش عیاری"، "خسرو معصومی"، "مصطفی مهر آئین" و "شهاب حسینی" هستند. همچنین برگزاری نشست های علمی، تخصصی و کارگاه های آموزشی با مدیریت "شکوه نوابی نژاد" از برنامه های جنبی این جشنواره است.

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه پرواز اضافه کرد: مراسم افتتاحیه عصر روز سه شنبه 24 آذرماه از ساعت 18 تا 21 در سالن اصلی برج آزادی برگزار می شود. همچنین مراسم اختتامیه نیز روز پنجشنبه 26 آذرماه د از ساعت 18 تا 21 در سالن اصلی برج آزادی برگزار خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: از جمله برنامه های بخش جنبی این جشنواره فیلم می توان به نمایش و تقدیر از فیلم های کوتاه تهیه شده توسط تلفن های همراه، اکران فیلم های بلند سینمایی با موضوعات و محورهای جشنواره، رونمایی از تمبر مخصوص جشنواره و کارت پستال ویژه یونیسف به مناسبت برگزاری جشنواره اشاره کرد.

ارسال نظر: