اوحدی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

تعجیل در خروج دیپلمات‌ها از جده، انتقال پیکر ۱۶ جان‌باخته منا را به تاخیر انداخت

کدخبر: 2002940

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم دستگاه دیپلماسی کشور هر چه سریع تر نسبت به انتقال ۱۶ پیکر باقی مانده از جده به تهران اقدام کند.

سعید اوحدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره عدم انتقال 16 پیکر باقی مانده از عربستان به ایران گفت: قرار بود همه 26 پیکر را با پروازی که دیپلمات های ایرانی به کشور بازگشتند، به ایران منتقل کنیم، ولی چون کنسولگری ما در جده تاکید داشت که نباید این پرواز با تاخیر انجام شود، به همین دلیل تنها توانستیم 10 پیکر را با آن پرواز به کشور منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه 16 پیکر باقی مانده از فرودگاه جده به سردخانه جده منتقل شدند، اظهار داشت: امیدواریم دستگاه دیپلماسی کشور هر چه سریع تر نسبت به انتقال 16 پیکر باقی مانده از جده به تهران اقدام کند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: هیچ کدام از این 16 پیکر در عربستان دفن نخواهند شد؛ چرا که کارهای قانونی انتقال آنها به کشور انجام شده و تنها به دلیل نبود وقت کافی این اتفاق نیفتاد.

اوحدی تصریح کرد: از آنجایی که پروازی که 10 پیکر از جانباختگان فاجعه منا با آن به ایران منتقل شد، مربوط به پرواز دیپلمات های کشورمان بود و کنسولگری کشورمان در جده هم تاکید داشت که این پرواز باید بدون تاخیر از فرودگاه بلند شود، نتوانستیم با وجود انجام کارهای قانونی 16 پیکر دیگر، آنها را به کشور منتقل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با انتقال 16 پیکر باقی مانده به کشور، پرونده شناسایی و انتقال اجساد جانباختگان فاجعه منا بسته خواهد شد.

ارسال نظر: