رئیس بسیج صدا و سیما:

هنرمندان شهید چراغ راه دستیابی به منشور هنر انقلابی هستند

کدخبر: 2005028

رئیس سازمان بسیج هنرمندان صدا و سیما و رئیس کنگره جاودانه های نور و تصویر گفت: هنر شهدای عزیز کشور این است که آنها به معنا و مفهوم آزادی تجلی می بخشند. آن هم معنا و مفهومی که به دنبال تعالی بخشیدن به روح انسان ها است. دقیقا آن چیزی که در سفره رنگین و حرام بیگانگان پیدا نمی شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، کنگره شهدای فیلم و سینما با عنوان "جاودانه های نور و تصویر" شب گذشته 28 دی ماه با حضور حجت الاسلام "حسن ابوترابی فرد" نائب رئیس مجلس، سردار "عبدالرضا آزادی" معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین، سردار "محمود عاطفی" رئیس مرکز بسیج صدا و سیما، "محمد خزائی" دبیرکل کنگره 2 هزار شهید هنرمند، حجت الاسلام "علیرضا رستگاران" و هنرمندان سینما و تلویزیون در سالن کوثر سازمان صدا و سیما و با حضور هنرمندانی چون "محمد خزاعی"، "نرگس آبیار"، "کامران ملکی"، "کوروش زارعی"، "مهدی فرجی"، "جمال شورجه"، "شفیع آقامحمدیان" و با اجرای "مجید یراق بافان" برگزار شد.

محمود عاطفی رئیس سازمان بسیج هنرمندان صدا و سیما و رئیس کنگره جاودانه های نور و تصویر در ابتدای این مراسم در سخنانی، گفت: شهادت بالاترین هنر انسان هایی است که برترین سرمایه خود را نثار آرمان‌های اسلام و انقلا کردند. زیرا آنها باور داشتند که بارور شدن آن آرمان به نفع انسانیت خواهد بود.

وی افزود: نخستین همت شهیدان این بود که برای انسانیت و بشریت قیام کردند. بر این اساس زمانی که نام شهدا را به گوش می شنویم مطئمن می شویم شهادت آنها عملی بوده که از سر خودآگاهی انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان صدا و سیما ادامه داد: برنامه ریزی و برگزاری کنگره 2 هزار شهید هنرمند بازنمایی درخشش ستاره هایی است که پویندگان راه حق می توانند راه خود را با آنها پیدا کنند. بر این اساس و با توجه به این موضوع ما امروز بیش از هر زمان دیگری به این نیاز داریم که یاد شهدا را گرامی بداریم.

عاطفی خاطرنشان کرد: با عرض تاسف باید بیان کنم که در جامعه امروز برخی از روشنفکران و آنهایی که خود را جای هنرمندان جا می زنند با دادن آدرس غلط از آزادی آن را به صورتی تعریف می کنند که چیزی جز بی بندوباری و لاابالی‌گری از آن برداشت نمی شود.

رئیس کنگره جاودانه های نور و تصویر اضافه کرد: از دید کسی پنهان نیست که پولی که در شبکه های معاند هزینه می شود از ریخته شدن خون مردم مسلمان به دست آمده است. اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چگونه ممکن است عده ای هنر خود را در برابر رنج و سختی ملت های مسلمان به فروش برسانند؟

وی یادآور شد: در این روزگار و در این شرایط دنیا برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا نوعی کمک و یازی گرفتن از آنها محسوب می شود. زیرا هنرمندان شهید چراغ راه ما در دستیابی به منشور هنر انقلابی هستند.

عاطفی با اشاره به هنر شهدا گفت: هنر شهدای عزیز کشور این است که آنها به معنا و مفهوم آزادی تجلی می بخشند. آن هم معنا و مفهومی که به دنبال تعالی بخشیدن به روح انسان ها است. دقیقا آن چیزی که در سفره رنگین و حرام بیگانگان پیدا نمی شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان صدا و سیما افزود: امروزه جایگاه شهدای هنرمند جایگاه انسان هایی است که با درک رسالت انسانی خود به تبیین هنر متعالی می پردازند. زیرا این عزیزان دردمندانی بودند که نسبت به وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه خود بی تقاوت نبودند.

وی ادامه داد: شهدا، خصوصا شهدای هنرمند اعتقاد داشتند هنری که نتواند مظلومیت ملت های زیر ظلم استکبار جهانی را به گوش ملت های دنیا برساند نه تنها هنر نیست بلکه توهم است.

در بخش دیگر برنامه جمال شورجه، کوروش زارعی، قاسم زارع، نرگس آبیار، فرهاد بشارتی، کامران ملکی، آرش معریان، عباس رافعی و جواد اردکانی به روی صحنه آمدند و از خانواده های شهیدان هنرمند پیمان بزرگ زاده، منوچهر کریمی موید، محمد علی شاهمرادی، حسن هادی، احمد آریایی و بهروز فلاحت پور تقدیر و تجلیل کردند.

سپس نماهنگ "اوج هنر" توسط هنرمند کشور "بهرام پاییز" اجرا شد که مورد استقبال حاضران در سالن همایش قرار گرفت. بر این اساس شعر این نماهنگ نیز توسط "سید حمیدرضا حسینی" سروده شده بود.

بخش دیگر برنامه شب گذشته به رونمایی از پروژه "قرارگاه بی قرار" اختصاص داشت. این رونمایی با حضور سردار "عبدالرضا آزادی" معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین، سردار "محمود عاطفی" رئیس مرکز بسیج صدا و سیما، "محمد خزائی" دبیرکل کنگره 2 هزار شهید هنرمند، حجت الاسلام "علیرضا رستگاران" برگزار شد.

مجید یراق بافان مجری این برنامه در توضیحاتی پیرامون کار قرارگاه بی قرار گفت: این کار یک مجموعه 50 قسمتی است که توسط بسیج صدا و سیما و با موضوع نقش سازمان صدا و سیما در 8 سال دفاع مقدس در حال ساخت است.

مجری این مراسم در توضیحاتی تکمیلی تصریح کرد: بر این اساس در این پروژه پشت صحنه تلاش سازمان صدا و سیما در جبهه های جنگ به تصویر کشیده شده است. این پروژه به لحاظ پژوهشی و نگارشی 50 درصد پیشرفت داشته است و در سال 1395 به روی آنتن سیما خواهد رفت.

بخش دیگر برنامه به بزرگداشت هنرمندان سینما اختصاص داشت که در این بخش خانواده های شهیدان پیمان بزرگ زاده، شاهمرادی، بهروز فلاحت پور و کریمی موید به روی صحنه آمدند.

نخستین تقدیری به "ابراهیم حاتمی کیا" اخصاص داشت که او به علت حضور در سر تدوین نهایی فیلم "بادیگارد" در استودیو بود و در برنامه حاضر نشد و "کامران ملکی" به نمایندگی را او در این مراسم حاضر شد و لوح سپاس را دریافت کرد.

دومین تقدیری این برنامه به "نرگس آبیار" کارگردان فیلم "شیار 143" اختصاص داشت. این کارگردان زن کشور جایزه خود را از دست همسر شهید "منوچهر کریمی موید" دریافت کرد.

نرگس آبیار پس از دریافت جایزه در سخنانی، گفت: به خاطر فیلم شیار 143 بارها و بارها خدمت خانواده شهدا رسیده ام. حتی تا امروز با چند مادر شهید دوست صمیمی شده ام و برای کارهای خود از آنها مشورت می گیرم.

وی افزود: جای برگزاری چنین کنگره هایی در کشور خیلی زیاد احساس می شد که خوشبختانه در حال برگزاری است.

سومین هنرمندی که مورد تقدیر قرار گرفت "محمد حسین مهدویان" کارگردان سریال "آخرین روزهای زمستان" بود. این فیلم به زندگی شهید "حسن باقری" پرداخته بود.

"سید محمد حسینی" خبرنگار صدا و سیما که در کشور سوریه جانباز شده است، "محمد داودی" فیلمبردار صدا و سیما و "فرج الله سلحشور" دیگری هنرمندانی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند. البته آقای سلحشور به دلیل بستری بودن در بیمارستان نتوانست در برنامه حاضر شود و فرزند پسر او لوح تقدیر را دریافت کرد.

ارسال نظر: