رئیس سازمان بسیج هنرمندان خبر داد:

دومین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی برگزار می‌شود

کدخبر: 2005221

رئیس سازمان بسیج هنرمندان گفت: دومین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی سازمان بسیج هنرمندان از روز ۳ تا ۶ بهمن ماه در تالار "حافظیه شیراز" اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری "دومین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی" سازمان بسیج هنرمندان ظهر امروز با حضور "غلامرضا منتظری" رئیس سازمان بسیج هنرمندان، "محمد گلریز" دبیر دومین دوره این جشنواره برگزار شد.

غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان در ابتدای این نشست خبری در سخنانی، گفت: دومین جشنواره "سرود و نواهای حماسی" با مدیریت سازان بسیج هنرمندان در آستانه دهه مبارک فجر برگزار می شود. تلاش بر این است که از بین آثار ارسالی کارهای شایسته و بهتر را برای اجرا در مرحله پایانی داشته باشیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های هنرمندان بسیجی در حوزه های سرود و موسیقی، فرصت تبادل تجربه بین هنرمندان عرصه موسیقی و سرود، تولید آثار فاخر متناسب با نیازهای انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان ادامه داد: برگزاری این جشنواره و گردهمایی این هنرمندان ارزشی کشور نشان داد که ما گنجینه های فراوانی در حوزه موسیقی ارزشی کشور داریم که این گنجینه ها نیاز به شناسایی، استخراج و عرضه به بازار مصرف دارند.

منتظری خاطرنشان کرد: وقتی این جشنواره برگزار شود و هنرمندان حاضر در آن کنار هم جمع شوند از تجارب یکدیگر استفاده می کنند و امکان تولید آثار بهتری فراهم می شود. بر این اساس در قالب این جشنواره تا امروز بالغ بر 20 سرود تولید شده است. همچنین دو اثر درمورد " سردار شهید همدانی" و "شهید نمر" در این جشنواره با استفاده از ظرفیت های هنرمندان موسیقی رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: فرصت دیگر برگزاری این جشنواره امکان تبادل تجربه با گروه های سرود جهان اسلام است. که در حال پیگیری این موضوع هستیم. به عنوان نخستین گام از یکی از گروه های سرود شاخص لبنان دعوت به حضور در این جشنواره کرده ایم که در مراسم اختتامیه این جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان یادآور شد: در این جشنواره علاوه بر خوانندگان شاخص از خوانندگان ارزشی کشور هم دعوت کرده ایم تا روزهای برگزاری این جشنواره شب های سرود و موسیقی را برگزار کنند. در این راه از هنرمندانی چون "محمد اصفهانی"، "مجید اخشابی"، علیرضا افتخاری"، "قره ّباغی"، استاد "جم" و استاد "گلریز" دعوت کرده ایم که در این مراسم حضور داشته باشند و برنامه اجرا کنند.

منتظری تصریح کرد: نکته پایانی اینکه ما به دنبال تعریف یک مدل جدیدی از سرود و موسیقی در بسیج هستیم. بر این اساس یک اتاق فکری به همین منظور در مرکز کار خود را آغاز خواهد کرد. این مدل سرود مدلی است که اطمینان بخش است.

وی پیرامون زمان و مکان برگزاری این دوره از جشنواره گفت: دومین جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی سازمان بسیج هنرمندان از روز 3 تا 6 بهمن ماه در تالار "حافظیه شیراز" اجرا می شود. همچنین این جشنواره در دو نوبت صبح و عصر به همراه یک کارگاه آموزشی برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان افزود: در قالب برگزاری این جشنواره شب ها را اجرای موسیقی خواهیم داشت که با مشارکت گروه های برگزیده جشنواره و خواننده های ارزشی کشور برگزار می شود. نکته دیگر اینکه این جشنواره در 3 بخش آئینی، سنتی و پاپ برگزار می شود.

منتظری در پایان گفت: آئین اختتامیه هم‌عصر روز 6 بهمن‌ماه با حضور چهره‌های هنری و کشوری در شیراز برگزار می شود.

محمد گلریز، دبیر دومین دوره جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی در بخش دیگر این نشست خبری گفت: بیش از 2700 اثر در بخش های سرود پاپ، سرود قومی و محلی، سرود آئینی و سرود ملی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت و با داوری های انجام شده 160 گروه سرود انتخاب شدند تا در بخش پایانی این جشنواره به اجرا بپردازند.

وی افزود: در بخش سرود پاپ 26 گروه موسیقی، در بخش سرود قومی و محلی 12 گروه موسیقی، در بخش سرود آئینی 5 گروه موسیقی و در بخش سرود ملی نیز 5 گروه موسیقی به اجرای کار خواهند پرداخت.

دبیر دومین دوره جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی ادامه داد: هادی آزرم، همایون رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، سید محمد میرزمانی، اسفندیار قره باغی و جمشید جم اعضای هیأت داوران این دوره از جشنواره هستند.

گلریز خاطرنشان کرد: در روز اختتامیه 400 میهمان ویژه و شاخص داریم که این میهمانان شامل مسئولان کشوری و هنرمندان سرشناس از سراسر کشور هستند. بر این اساس تصور می کنم اتفاقات خوبی در قالب برگزاری این جشنواره خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: در قالب برگزاری این دوره از جشنواره شاهد رونمایی از یک قطعه موسیقی با موضوع سردار شهید "حسین همدانی" با آهنگسازی آقای "هادی آزرم" و همچنین یک قطعه موسیقی با موضوع شهید آیت‌الله "نمر باقر النمر" با آهنگسازی آقای "داوود ورزیده" و خوانندگی خود من خواهیم بود.

دبیر دومین دوره جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی تصریح کرد: این جشنواره دارای یک بخش ویژه است که در این بخش خوانندگانی چون "محمد اصفهانی"، "علیرضا افتخاری"، "اسفندیار قره باغی"، "جمشید جم"، "جمشید عزیزخانی"، "ستار سهرابی"، "حسین کشتکار" و "مجید اخشابی" حضور خواهند داشت و برنامه اجرا می کنند.

گلریز در پایان گفت: تجلیل از خانواده شهدای هنرمند و اهدای جوایز جشنواره تا سقف ۶۰ میلیون ریال برنامه های دیگری است که ما در این دوره از جشنواره تدارک دیده ایم.

ارسال نظر: