رضا برجی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مسئولان عمار باید بخشی را برای فیلمسازان حرفه‌ای در نظر بگیرند

کدخبر: 2006612

کارگردان "در امتداد غدیر" گفت: باید در جشنواره فیلم عمار بخشی برای فیلمسازان حرفه ای وجود داشته باشد تا آثار فیلمسازان حرفه ای هم در این جشنواره دیده شود.

رضا برجی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «نسیم آنلاین»، گفت: اولین دوره جشنواره عمار، واقعا جشنواره مردمی بود؛ چرا که بعد از سال 1388 عده ای از بچه های حزب اللهی به صورت خودجوش این جشنواره را ایجاد کردند، البته آن زمان اهداف جشنواره چندان مشخص نبود.

وی با بیان اینکه اهمیت جشنواره عمار بعد از چند دوره برگزاری مشخص شد، ادامه داد: فرق جشنواره عمار با سایر جشنواره ها در مردمی بودن آن است و فیلمسازان بدون ترس در این عمار شرکت کرده و می کنند.

کارگردان «در امتداد غدیر» افزود: باید در جشنواره فیلم عمار بخشی برای فیلمسازان حرفه ای وجود داشته باشد تا آثار فیلمسازان حرفه ای هم در این جشنواره دیده شود و مسئولان جشنواره باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و حتی برای فیلمسازان کلاس های آموزشی در نظر گرفته شود.

برجی با بیان اینکه جشنواره عمار باید برای خود تبلیغاتی در سراسر کشور در نظر بگیرد، اظهار داشت: مسئولان جشنواره باید در طول سال سوژه هایی برای فیلمسازان در نظر بگیرند؛ سوژه هایی که در جامعه ما باید کالبدشکافی شوند باید از سوی جشنواره عمار مطرح شود؛ چرا که این جشنواره می تواند بیشتر مشکلات جامعه را به تصویر بکشد.

وی تصریح کرد: جشنواره عمار می تواند موضوعات مختلف را مدنظر قرار دهد، در حقیقت ما جشنواره برگزار می کنیم تا برخی از مشکلات جامعه شکافته و حل شود و به همین دلیل جشنواره عمار باید مسائل و موضوعاتی را برای سال آینده در نظر بگیرد تا فیلمسازان یک سال زمان داشته باشند تا درباره موضوعات در نظر گرفته شده، کار کنند.

کارگردان «در امتداد غدیر» افزود: باید از فیلمسازان حمایت مالی شود؛ چرا که برخی از فیلمسازان به این نوع حمایت ها نیاز دارند و کمک های مالی می تواند به وسایل فیلمبرداری تبدیل شود.

برجی با بیان اینکه مسئولان عمار می توانند فیلمسازان برگزیده را به شهرهای مختلف بفرستند و به آنها آموزش دهند، خاطر نشان کرد: جشنواره عمار همانطور که از اسمش مشخص است می خواهد کارهایی که جشنواره های دیگر انجام نمی دهند، را انجام دهد.

ارسال نظر: