تینا پاکروان:

جذابیت جشنواره "چهل چراغ" در مشارکت خودجوش هنرمندان است

کدخبر: 2016201

جذابیت برگزاری این جشنواره حرکت خودجوش هنرمندانی است که به نداشتن اعتقاد و کم رنگ بودن در بیان موضوعات مذهبی، دینی و اعتقادی محکوم هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تینا پاکروان کارگردان و بازیگر سینما در خصوص اهمیت برگزاری اولین جشنواره مردمی فیلم و عکس "چهل چراغ" با موضوعیت زندگی امام حسین (ع)، اظهار داشت: بیشتر جذابیت برگزاری این جشنواره برای من در آن بخشی است که شاهد حرکت خودجوش در خصوص برگزاری آن توسط هنرمندانی هستیم که به نداشتن اعتقاد و کم رنگ بودن در بیان موضوعات مذهبی دینی و اعتقادی محکوم هستند ، وگرنه جشنواره‌های متعدد با عناوین مختلفی هر ساله در حال برگزاری است .

وی افزود: سال‌ها است که به جز سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی و فیلم «روز واقعه » نوشته بهرام بیضایی به طوری جدی و مستمر به موضوعاتی مانند امام حسین (ع) پرداخته نشده ، موضوعاتی که ظاهرا برخی مسئولان فرهنگی ما در این سال‌ها تمایل به انجام آن در قالب فیلم و سریال نداشتند .

وی ادامه داد: این جشنواره اتفاق خوب و ایثار بزرگی است که برخی از هنرمندان ما به صورت خودجوش به موضوعی پرداختند که به نوعی در روند حرکتی سینما در این سال‌ها کم رنگ بوده است ، البته موضوع زندگی،‌ ایثار و آزادگی امام حسین (ع) مقوله‌ای نیست که کم‌رنگ شود و این را تازگی چنین جریانی پس از گذشت 1400 سال ثابت کرده است .

کارگردان «نیمه شب اتفاق افتاد» در خصوص اینکه آیا جشنواره‌هایی مانند «چهل چراغ» قابلیت وسعت بخشیدن دارد عنوان کرد: البته که موضوعی مانند امام حسین (ع) این قابلیت را دارد ، اما ادامه دادن هر اتفاق و رویدادی به نحوه برخورد با آن مقوله ، کیفیت و نحوه تداوم آن مربوط می‌شود که اگر به درستی پیش برود شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود ، در غیر این صورت عکس قضیه عمل می‌کند .

پاکروان در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در کل افق روشنی را برای جشنواره «چهل چراغ» می‌بینم ، چون با دل و جان قرار است برگزار شود و دستور و حمایت خاصی جز یک جوشش مردمی پشت آن نیست و امیدوارم دست‌اندرکاران آن موفق باشند و راه خود را با همین رویکرد ادامه دهند .

جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» از 20 تا 23 اردیبهشت 1395 و همزمان با اعیاد شعبانیه در تهران برگزار خواهد شد

علاقمندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر جشنواره و ارسال آثار خود تا ۲۵ اسفند‌ می‌توانند با مراجعه به سایت www. chehelcheragh. ir نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند .

ارسال نظر: