سینما در هفته‌ای که گذشت؛

مریلا زارعی بلیط فروش شد؛ کارگردان "محمد (ص)" پروژه جدیدش را آغاز کرد

کدخبر: 2018506

سینما در هفته گذشته با خبرهای متنوعی همراه بود، از بلیط فروشی مریلا زارعی تا پروژه جدید کارگردان «محمد (ص)» و افزایش قیمت بلیط ها تنها در سینماهای مدرن کشور!

به گزارش خبرنگار فرهنگی« نسیم آنلاین »، سینما در هفته گذشته با خبرهای متنوعی همراه بود، از بلیط فروشی مریلا زارعی تا پروژه جدید کارگردان «محمد (ص)» و افزایش قیمت بلیط ها تنها در سینماهای مدرن کشور!

مریلا زارعی برای «بادیگارد» بلیط می‌فروشد

مریلا زارعی بازیگر فیلم سینمایی «بادیگارد» تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه 27، 28 و 29 اسفند 1394 از ساعت 17 در گیشه پردیس سینمایی کوروش جهت فروش بلیط‌های فیلم‌ سینمایی «بادیگارد » میزبان مخاطبان این فیلم خواهد بود .

«بادیگارد» در جشنواره فیلم فجر حضور یافت و در دو بخش جلوه های بصری و بهترین بازیگر نقش اول مرد سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. شخصیت اصلی بادیگارد، «حیدر» نام دارد که پرویز پرستویی ایفاگر آن و یک محافظ است .

«بادیگارد» از فیلمهای اکران نوروزی است که از چهارشنبه اکرانش را از 50 سینمای کشور شروع می‌کند .

خبر جدید برای پخش جهانی «محمد‌رسول الله (ص»)

اکران فیلم سینمایی «محمدرسول الله (ص)» آخرین اثر سینمایی مجید مجیدی از اوایل شهریورماه امسال در سینماهای کشور شروع شد و حالا روزهای پایانی خود را پشت سر می‌گذارد. از همان ابتدای اکران، حرف و ادعاهای زیادی در مورد اکران بین المللی این فیلم مطرح بود .

محمد صابری مدیر شرکت سینمایی نور تابان، شرکت تولیدکننده فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» در مصاحبه ای با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ادعای جدیدی در مورد اکران جهانی این فیلم مطرح کرده است .

صابری درباره آخرین وضعیت اکران بین المللی فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» گفت: امروز صبح قرارداد اکران جهانی فیلم به امضای ما رسید و آن را برای امضای طرف مقابل فرستاده ایم، آن‌ها شرایط ما را پذیرفته اند و اکران جهانی این فیلم یکی از کم نظیر ترین اکران‌های بین‌المللی خواهد بود .

وی درباره آخرین آمار فروش این فیلم افزود: تا به این لحظه فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» توانسته است 18 میلیارد و 490 میلیون تومان بفروشد و استقبال از این فیلم در شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد .

صابری درباره اکران این فیلم سینمایی « محمد رسول الله (ص)» در نوروز 95 گفت: این فیلم در این ایام در سینما آفریقا به اکران خود ادامه می دهد .

افزایش قیمت تنها در سینماهای مدرن

مدیرکل امور سینماها سازمان سینمایی گفت: پیشنهاد شورای صنفی نمایش مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا به غیر از سینماهای مدرن در سراسر کشور دیگر سینماها هیچ افزایش قیمتی نداشته باشند .

وی در ادامه درباره افزایش قیمت توضیح داد: سینماهای مدرن تنها در روزهای پایانی هفته (پنج شنبه و جمعه) با قیمت بلیت 10 هزار تومان به مخاطبان سرویس خواهند داد و در بقیه روزهای ایام هفته قیمت بلیت سینماهای مدرن 8 هزار تومان خواهد بود.

مدیرکل امور سینماها درباره قیمت بلیت سینماهای دیگر نیز گفت: نرخ بلیت قیمت سینماهای ممتاز، درجه یک و دو هیچ تغییری نسبت به سال 94 نخواهد داشت. سه شنبه ها نیز همچنان بلیت سینماها نیم بهاء خواهد بود .

بنابراین گزارش قیمت بلیت با احتساب ارزش افزوده از سوی سازمان سینمایی این گونه اعلام شد .

قیمت بلیت سینماهای ممتاز روزهای پنج‌شنبه و جمعه 7 هزار تومان و شنبه تا چهارشنبه 6 هزار تومان

قیمت بلیت سینماهای درجه یک روزهای پنج‌شنبه و جمعه 6 هزار تومان و شنبه تا چهارشنبه 5 هزار تومان

قیمت بلیت سینماهای درجه 2 در روزهای پنج‌شنبه و جمعه 5 هزار تومان، شنبه تا چهارشنبه 4 هزار تومان

قیمت بلیت در روز سه شنبه مدرن 5 هزار تومان، ممتاز 4 هزار تومان درجه یک 3 هزار تومان، درجه دو 2 هزار تومان خواهد بود .

بنا به این گزارش در سطح شهر تهران سینمای درجه 2 وجود ندارد .

جنگ تمام نشده، اگر تمام شده بود، قاسم سلیمانی الان پشت میز نشسته بود

پرویز پرستویی در مراسم اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» که در داشگاه آزاد شهرکرد برگزار شد، با بیان این که تصور پایان جنگ، اشتباه است اظهار کرد: خیلی از ما فکر می کنیم که جنگ تمام شده اما من بارها گفته ام که این گونه نیست و جنگ هنوز ادامه دارد. اگر جنگ تمام شده بود امروز قاسم سلیمانی ها پشت میزهایشان نشسته بودند نه این که در سنگرها جانشان را کف دست بگیرند و بجنگند .

وی افزود: بادیگارد را می توان از منظرهای مختلفی دید. می شود فقط شخصیت محافظ را نگاه کنیم اما می توان حرف محافظ را هم دید محافظی که اعتقاد دارد محافظ شخصیت نظام است .

پرستویی با اشاره به تغییر افراد از ابتدای انقلاب تا کنون گفت: از اول انقلاب همیشه یک عده رفتند و یک عده آمدند اما این حاج حیدرها بوده اند که همیشه پا در رکاب انقلاب بوده اند زیرا برایشان افراد مهم نیست، اعتقاد کلی شان یعنی همان حفاظت از شخصیت نظام اهمیت دارد .

پرستویی با اشاره به اعتقاد قلبی اش به نقش هایش گفت: من "مرد عوضی " ، " مومیایی3" و "مارمولک" را هم بازی کرده امد اما نسبت به دفاع مقدس یک اعتقاد قلبی دارم و همیشه گفته ام که اگر بناست در این بخش کلیشه بشوم حاضرم خودم را تکرار کنم و مساله ای هم برایم نیست .

بازیگر "بادیگارد" گفت: خیلی ها دچار سوء تفاهم اند که جنگ تمام شده اما من فقط یک کلام می گویم و این که ما همچنان داریم دفاع میکنیم .

وی در ادامه بیان داشت: مردم ایران به امید رای دادند ولی الان تحریم ها برداشته نشده است و شاید بتوان گفت "مثلا" امید داریم که البته باید با همین "مثلا" ها به مردم ایران احترام گذاشت. مردم ایران شریف ترین مردم دنیا هستند و در انتخابات اخیر همه نشان دادند که به نظام اعتماد دارند و رای اعتماد خود را به این نظام دادند؛ باید قدر این مردم را دانست

پایان فیلمبرداری «ثبت با سند برابر است» با کارناوال عروسی

بهمن گودرزی کارگردان فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است»، که با بازیگرانی همچون فرزاد حسنی‌، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی و امین حیایی چندی پیش در تهران فیلمش را کلید زد در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، گفت:‌ صبح روز گذشته فیلمبرداری فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است» به پایان رسید. آخرین لوکیشن این فیلم در شهرک غرب مربوط به سکانس کارناوال عروسی بود که به اتمام رسید .

وی در ادامه افزود: مونتاژ این فیلم سینمایی توسط شاهین یارمحمدی به صورت همزمان انجام می‌شود و صداگذاری آن توسط فرامرز ابوالصدق انجام می‌شود که تلاش ما این است که به سرعت کارها را پیش ببریم تا بتوانیم در اولین فرصت پروانه نمایش آن را دریافت کنیم .

گودرزی درباره این نکته که مخاطب قرار است با چه اثری در سینما روبه‌رو شود، گفت: ابتدا باید بگویم که قطعاً با دیدن این فیلم تماشاگر از هزینه و وقتی که صرف کرده است، پشیمان نمی‌شود او شاهد یک فیلم داستان‌دار است که ریتم تند و پُر تمپویی دارد. البته که پُرکاراکتر و پُرلوکیشن نیز است. البته باید اشاره کنم که یکی از نکته‌های مثبت فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است» عنصر غافلگیری آن است که مخاطب تا دقیقه آخر نمی‌تواند قصه را حدس بزند .

کارگردان فیلم سینمایی «آتش‌بازی» درباره حضور فرزاد حسنی در آخرین ساخته‌اش گفت: زمانی که یک فیلمنامه نوشته می‌شود اگر با دقت آن را بخوانید هر کدام از کاراکترها مختصات خود را به نوعی اعلام می‌کند که می‌توان بازیگر مورد نیاز آن را در ذهن جست‌وجو کرد. تمام بازیگرانی که در این فیلم کنار هم جمع شده‌اند پیرو همین نکته بوده‌اند. به همین روال فرزاد حسنی یکی از گزینه‌های ما بود که خوشبختانه زمان کاریش به نوعی بود که توانست با ما همراه شود .

پایان فیلمبرداری «سلام بمبئی»در بالیوود

فیلمبرداری فیلم سینمایی«سلام بمبئی»،ساخته«قربان محمدپور»دربالیوود به پایان رسید و عوامل این فیلم برای ضبط سکانس های باقی مانده،عازم تهران شدند؛«محمدرضاگلزار»،«بنیامین بهادری»،«دیامیرزا»،«پونام دیلون»و« دالیپ تاهیل» در آخرین روز فیلمبرداری در هند جلوی دوربین رفتند .

تدوین پروژه تولید مشترک ایران و هند توسط«سهراب خسروی» همزمان با فیلمبرداری در حال انجام است و ترانه های «سلام بمبئی » نیز توسط «دیلشاد شیخ»ساخته شده و به زودی «سونو نیگام» خواننده مطرح هندی و سه خواننده سرشناس دیگر این ترانه ها را می خوانند .

«سلام بمبئی» که تهیه کنندگی آن بر عهده « جوادنوروزبیگی»است ،ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت میکند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند .

آغاز پروژه جدید کارگردان «محمد رسول‌الله(ص)»؟

عکسی در شبکه‌های اجتماعی از مهران کاشانی فیلم‌نامه نویس ایرانی در کنار مجید‌مجیدی کارگردان مطرح سینمای ایران منتشر شده است. مهران کاشانی در مورد این عکس نوشته است که این روزها با مجیدی در بالیوود حضور دارند. پیش از این مهران کاشانی و مجیدی در پروژه سینمایی موفق «آواز گنجشک‌ها» همکاری داشتند .

آذر ماه سال 1392 ، یک روزنامه هندی به نام «ممبای میرر» خبر از ترک جشنواره بین‌المللی فیلم هند توسط مجید مجیدی داد. این روزنامه نوشت مجیدی جشنواره بین المللی فیلم هند در ایالت گوا را نیمه کاره رها و عازم بمبئی شد. ایشان قرار بود در چند مصاحبه با اصحاب رسانه در حاشیه این جشنواره شرکت کند ولی پس از شرکت در مراسم افتتاحیه، گوا را به مقصد بمبئی و با هدف انتخاب بازیگر برای فیلم آینده خود به نام «باغ های معلق» ترک کرد .

این اولین خبری بود که از پروژه بعدی مجید مجیدی به بیرون درز کرد و بعد از آن به روال همه کارهای مجیدی، ماجرا در سکوت فرو رفت .

براساس آنچه پایگاه اطلاع‌رسانی مومبای میرر منتشر کرده بود شارین مانتری کدیا و کیشور آرورا از شرکت ای‌کندی فیلمز تهیه‌کنندگان فیلم تازه مجیدی هستند که 2سال تمام منتظر گرفتن پاسخ مثبت او بوده‌اند. ظاهرا مجیدی برای نقش اصلی باغ‌های معلق باید دنبال بازیگری هندی بگردد که انگلیسی را هم به آسانی زبان مادری حرف بزند .

مرداد ماه سال گذشته ایندیا تودی در گزارشی آورده بود که سفر مجیدی به علت مشغله وی در کارهای پس از تولید فیلم جدیدش، «محمد (ص)» به تعویق افتاده است .

البته مجیدی طی بیانیه‌ای ضمن تصدیق این خبر گفت: من همیشه می‌خواستم که در هند فیلم بسازم چون همیشه احساس قرابت فرهنگی خاصی میان هند و ایران می‌کردم. فیلمبرداری آخرین فیلمم «محمد (ص)» به اتمام رسیده و هم‌اکنون در مونیخ درحال انجام کارهای پس از تولید آن هستم. پس از اتمام این فیلم برای انجام مراحل پیش تولید فیلم و انتخاب بازیگر سفری به هند خواهم داشت. این یک فیلم دراماتیک براساس ارزش‌های انسانی است .

جواد رضویان بازیگر «هفت خط» نیست

قدرت الله صلح‌میرزایی در ارتباط با فیلم سینمایی «هفت خط» که پیش از این فیلم‌نامه‌اش پروانه ساخت خود را دریافت کرده بود گفت: در حال حاضر دوباره فیلم‌نامه را بازنویسی می‌کنم و به احتمال بسیار زیاد کار ساخت فیلم را از اردیبهشت ماه کلید خواهم زد .

وی در ادامه گفت: لوکیشن‌های اصلی این اثر سینمایی در تهران است و ۳۰ درصد از آن را خارج از پایتخت فیلمبرداری می‌شود .

این کارگردان مبنی بر این که پیش از این در رسانه‌ها اعلام شده بود که بازیگر اصلی «هفت خط» جواد رضویان است گفت: نه در پیش تولید صحبتی با وی نشده و هنوز بازیگر اصلی این اثر سینمایی مشخص نشده است .

این فیلم در ارتباط با دو نفر است که شبیه یکدیگر هستند و بر اثر اتفاقی جا به جا می‌شوند و همین موضوع باعث اتفاقات طنزی در فیلم می‌شود .

قدرت‌الله صلح‌میرزایی (زاده 1338 تویسرکان) تکارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی است. فیلم های سینمایی «دلداده» و «شاخه گلی برای عروس» از جمله آثاری هستند که توسط وی کارگردانی شده است .

ارسال نظر: