دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم:

جبهه مقاومت از ابزار سینما و رسانه کمترین بهره را برده است

کدخبر: 2025547

حمید یادروج در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ گفت: جبهه مقاومت در برابر گروه‌‌های تروریستی که از بهترین ابزار سینمایی و رسانه‌ای استفاده می‌کند، کمترین بهره را از این ابزار تاثیرگذار برده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمید یادروج دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم در گفت‌وگو با برنامه کوبه رادیو فرهنگ به زمان برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی همزمان با نیمه شعبان برگزار می‌شود.

وی افزود: افتتاحیه این جشنواره همزمان با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و اختتامیه آن 5 خردادماه در ایوان شمس برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی می‌شوند. وی در ادامه بیان کرد: مهلت اولیه ارسال آثار تا 31 فروردین ماه بود که به دلیل استقبال بی‌نظیر فیلمسازان، زمان ثبت نام و ارسال فیلم تا دهم اردیبهشت ماه تمدید شد. دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم تاکید کرد: تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه تا 31 فروردین ماه به 320 فیلم رسیده است که بیش از انتظار بود و هنرمندان و فیلمسازان استقبال خوبی از این جشنواره داشتند. وی در پاسخ به این سوال که چه احساسی کردید و این جشنواره را با این موضوع راه اندازی کردید، بیان کرد: گروه‌های تروریستی همچون داعش که تفکری متحجرانه دارند، به بهترین شیوه ممکن از سینما و رسانه استفاده می‌کنند و کلیپ ها و فیلم هایی برای ایجاد رعب و وحشت با استفاده از مدرن ترین ابزار روز تکنولوژی می‌سازند؛ اما در مقابل جبهه مقاومت از این ابزار کمتر استفاده می‌کند. یادروج با بیان اینکه جبهه مقاومت از ابزار سینما و رسانه کمترین بهره را برده است، بیان داشت: بخشی از این موضوع در ابتدای کار به دلیل مصالح نظام بوده اما حالا که این موضوع به اندازه کافی مطرح و رسانه‌ای شده است، باید به آن پرداخت. در واقع هدف از برگزاری این جشنواره هم توجه ویژه به استفاده از ابزار سینمایی و رسانه‌ای و جلب توجه به مقوله ارزشمند مدافعان حرم است. این فعال فرهنگی بیان کرد: کسانی که در دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها شهید و یا جانباز می‌شوند، باید به مردم معرفی شوند. اکثر مردم با موضوع دفاع از حرم آشنا هستند اما برای آن تعدادی که با این موضوع آشنایی لازم را ندارند باید در سطح جامعه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کرد. وی در پایان به اهمیت نماهنگ که یکی از بخش های این جشنواره است اشاره کرد و گفت: نباید از اهمیت نماهنگ غافل شد؛ چرا که گاهی یک نماهنگ 3، 4 دقیقه ای می تواند تمام نگاه ها را به سمت خود جلب کند. گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی ۵ خردادماه سال جاری برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 10 اردیبهشت ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ارسال نظر: