رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

مسابقات قرآن کریم خنثی کننده تفکرات انحرافی است/ باید دیپلماسی قرآنی و فرهنگی را تقویت کنیم

کدخبر: 2032506

حجت الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه مسابقات بین المللی قرآن توطئه های تفکرات انحرافی وهابی و داعشی را خنثی می کند ابراز امیدواری کرد که این مسابقات با حمایت دولت ها در سطح وسیع تر و با کیفیت هر چه بیشتر برگزار شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی با بیان اینکه قرآن سند گویا و الهی است افزود: عمل به فرامین و دستورات قرآن کریم وحدت و معنویت را در جامعه گسترش می دهد.

وی با اشاره به اینکه تفکرات انحرافی در فرهنگ قرآنی جایگاهی ندارند افزود: تفکرات داعشی و وهابی ضد قرآن است و تمام گفتار و کردارشان درمسیر خلاف آموزه های قرآن کریم قرار دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این مطلب که قران مکتب انسان ساز است، افزود: سربریدن ها داعشی های و حمایت وهابیت ازگروه های منحرف هیچ جایگاهی در تعالیم اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: افرادی که با حمایت و سرکردگی آمریکا دست به جنایت می زنند منفور نه تنها جهان اسلام بلکه بشریت هستند بنابراین ادعای تفکر داعشی و وهابی مبنی بر حرکت در مسیر تعالیم اسلام دروغی بیش نیست.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه این تفکرات برگرفته از تفکرات صهیونیسم است افزود: این افراد مسلمان نماهای صهیونیستی هستند که ادعای اسلام دارند.

وی بااشاره به برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: این مسابقات می تواند وحدت و یک پارچگی امت اسلامی را بیش از پیش تقویت کند.

حجت الاسلام تقوی باتأکید بر اینکه مسابقات بین المللی قرآن کریم دیپلماسی فرهنگی و قرآنی به شمار می آید افزود: تقوی این مسابقات منجربه نزدیکی امت ها به یکدیگر و گسترش بیداری اسلامی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه باید در کنار دیپلماسی ورزشی و سیاسی، دیپلماسی قرآنی و فرهنگی را نیز تقویت کنیم بیان داشت: این مسابقات منجربه شناخت بیشتر هر چه دولت ها و ملت ها اسلامی از یکدیگر می شود تا در سایه قرآن کریم برادرانه در پی مقابله با توطئه های دشمنان بر می آیند.

حجت الاسلام تقوی به ارتباط قاریان و هسته های قرآنی با یکدیگر در مسابقات قرآنی اشاره و خاطر نشان کرد: امیدواریم با حمایت دولت های اسلامی از این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی شاهد تقویت مسابقات در سطح بین المللی باشیم و جریان های فکری جهان اسلام بیش از پیش به یکدیگر نزدیکتر شوند.

ارسال نظر: