در نشست تخصصی نقش میراث فرهنگی در توسعه دشت ورامین عنوان شد:

به توریست و گردشگری به چشم صنعت نگاه کنیم

کدخبر: 2034181

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: امروز در تمام کشورهای دنیا میراث فرهنگی نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورها دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نشست تخصصی نقش میراث فرهنگی در توسعه دشت ورامین صبح امروز با حضور مسؤولان و کارشناسان حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در فرهنگسراری رازی ورامین برگزار شد.

فرهاد عزیزی مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی، یدالله پرمون رئیس مرکز مطالعات میراث فرهنگی ناملموس در حوزه آسیای غربی و میانه یونسکو، فرامرز تاجیک معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین، مجتبی بوربور معاون برنامه‌ریزی و مالی ادارای فرمانداری ورامین، سید رضا احمدی رئیس شورای شهر ورامین و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی در این نشست حضور داشتند. شهاب پازوکی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورامین طی سخنانی در این مراسم گفت: امروز در تمام کشورهای دنیا میراث فرهنگی نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشورها دارد به نحوی که به توریست و گردشگری به نوعی صنعت نگاه می‌کنند. وی گفت: نگاه مردم و مسؤولان به موضوع میراث فرهنگی گاهاً دارای تفاوت‌های است که تخریب آثار باستانی توسط افراد حقیقی و حقوقی خود نشانه این دیدگاه متفاوت است که در همین منطقه ورامین عبور پروژه ساخت آزادراه آبیک قزوین ـ چرمشهر از روی آثار تاریخی نمونه بارز آن است که جلوی این تخریب گرفته شد. رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورامین با بیان ظرفیت‌های تاریخی دشت ورامین عنوان کرد: دشت ورامین طی سال‌های گذشته با تقسیمات سیاسی چند پاره شده اما جغرافیای فرهنگی این شهرستان‌ها همچنان تحت یک فرهنگ مشترک حفظ شده است. وی تاکید کرد: هدف از نشست‌های تخصصی نقش میراث فرهنگی در توسعه دشت ورامین بررسی میراث فرهنگی در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان ورامین است که حضور مسؤولان و کارشناسان در کنار هم بسیار به جمع‌بندی موضوعات کمک خواهد کرد. پازوکی تصریح کرد: می‌توان با نگاه اجتماعی و با افزایش مشارکت‌های مردمی در کنار حمایت‌های قانونی و مالی از گروه‌های و بخش‌های خصوص به معرفی آثار تاریخی به مردم و جذب گردشگر کمک کرد که قطعاً ایجاد اشتغال و چرخش اقتصادی نخستین دستاورد این اقدامات خواهد بود. رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ورامین افزود: شهرستان ورامین با ده‌ها اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در آثار ملی و چندین روستای گردشگری می‌تواند در طول سال پذیرای گردشگران از شهرهای هم‌جوار و پایتخت کشور باشد و پیش زمینه این تحول بزرگ فراهم کردن زیرساخت‌ها مانند تورهای گردشگری مراکز اقامتی و بازارچه‌های صنایع‌دستی است.

منبع:ورامین پرس

ارسال نظر: