اکران فیلم سینمایی "۵۰ کیلو آلبالو" در دماوند متوقف شد

کدخبر: 2039740

اکران فیلم سینمایی "۵۰ کیلو آلبالو" قبل از نامه کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما پرستوی دماوند متوقف شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو» با فروشی بالغ‌بر 13 میلیارد تومان به مدت سه ماه در سینماهای کشور اکران شد.

«50 کیلو آلبالو» در مدت سه ماه اکران خود توانست به فروش بالایی برسد و اکنون بعد از سه ماه با انتقادهایی که از این فیلم سینمایی شد، از پرده سینماها خداحافظی کرد و حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعطای پروانه نمایش برای این فیلم را اشتباهی بزرگ دانست.

حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره آخرین وضع نمایش فیلم سینمایی 50 کیلو آلبالو گفته است: نمایش «50 کیلو آلبالو» در تهران تمام شده و با ادامه نمایش آن موافقت نشده است؛ ما نیز ابلاغ کردیم تا فیلم هر کجای دیگری که نمایش دارد، باید نمایش آن متوقف شده و فیلم از سینماها جمع‌آوری شود.

شورای صنفی نمایش موافقت کرده بود که فیلم‌هایی پرفروش اکران نوروزی با گرفتن دوباره مجوز می‌توانند در سینماها و خارج از سانس موظف اکران شوند ولی به فیلم «50 کیلو آلبالو» مجوز نداد.

*انتقاد مسؤولان دماوندی نسبت به اکران «50 کیلو آلبالو»

مسؤولان سینما پرستوی دماوند که حدود یک سالی است پس از تعطیلی 12 ساله دوباره راه‌اندازی شده، سعی کرده‌اند همواره فیلم‌های سینمایی مطرح کشور را در این شهر اکران کنند و تاکنون نیز شاهد اکران بسیاری از فیلم‌های سینمایی تراز نخست کشور بوده‌ایم.

بر این اساس، «50 کیلو آلبالو» که یکی از فیلم‌های سینمایی مطرح کشور بود، در سینما پرستوی دماوند نیز اکران شد و علاوه بر انتقادهای عمومی نسبت به اکران این فیلم سینمایی، برخی مسؤولان دماوندی هم آن واکنش نشان دادند.

امام جمعه دماوند امروز در نشست معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اظهار کرد: چرا باید در کشور فیلمی پخش شود که ویروس ولنگاری را ترویج می‌دهد؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علاءالدینی ادامه داد: در این راستا، شاهد آن بوده‌ایم که در شهر دماوند نیز این فیلم در حال اکران است.

مدیرکل اطلاعات شرق استان تهران نیز در این خصوص با بیان اینکه مسؤولان باید حساسیت‌ها را در کارها افزایش دهند، متذکر شد: برای چه فیلمی که جلوی آن را گرفته‌اند، اکنون در حال پخش در سینمای شهر دماوند است.

*توقف اکران فیلم «50 کیلو آلبالو» قبل از نامه کتبی ارشاد

مالک سینما پرستوی دماوند در این ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: با توجه به قراردادی که برای اکران فیلم «50 کیلو آلبالو» در این سینما انعقاد شده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند نسبت به توقف آن نامه کتبی بزند.

مجتبی آذرع افزود: در این خصوص، تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه کتبی مبنی بر توقف اکران فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو» نداده است.

وی تصریح کرد: اما با توجه به حساسیت‌های موجود، تذکرات مسؤولان و اینکه دماوند شهری مذهبی است، اکران این فیلم را در سینما پرستوی دماوند متوقف کردیم.

مالک سینما پرستوی دماوند اظهار کرد: اقدام ما نسبت به توقف فیلم سینمایی «50 کیلو آلبالو»، قبل از نامه رسمی و کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.

ارسال نظر: