جهانگیر الماسی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

"رنج و سرمستی" از فیلم‌های توقیفی هم بدتر است که اکران نمی‌شود؟

کدخبر: 2040727

الماسی بیان داشت: ادعا دارند کیفیت فیلم و تدوین نامناسب باعث این بلاتکلیفی است اما من فکر میکنم مشکل ریشه دارد در تولید این فیلم در زمان مدیریت سابق وگرنه بارها به دوستان پیام دادم حاضرم فیلم را با هزینه شخصی مجددا تدوین کنم تا سرمایه ای که صرف تولید شده این گونه معلق نماند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین »، جهانگیر الماسی سه سال قبل فیلمی را ساخت به نام "رنج و سرمستی"؛ فیلمی با مضمون دفاع مقدس که در جشنواره سی و دوم هم به نمایش درآمد اما بعد از گذشت سه سال از تولید اثر هنوز هیچ اتفاق منطقی برای اکران فیلم رخ نداده است.

الماسی با اشاره به اینکه این بلاتکلیفی ناشی از عدم تصمیم گیری به موقع مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است بیان داشت: بعد از تغییر دولت و روی کار آمدن مدیران جدید در مرکز گسترش، فیلم «رنج و سرمستی» درگیر مشکلی نامعلوم شد؛ مشکلی که نه اکرانش می کنند و نه برای واگذاری رایتش تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: آنها ادعا دارند کیفیت فیلم و تدوین نامناسب باعث این بلاتکلیفی است اما من فکر میکنم مشکل ریشه دارد در تولید این فیلم در زمان مدیریت سابق وگرنه بارها به دوستان پیام دادم حاضرم فیلم را با هزینه شخصی مجددا تدوین کنم تا سرمایه ای که صرف تولید شده این گونه معلق نماند.

این کارگردان که سابقه سالها بازیگری در سینما و تلویزیون دارد خاطرنشان ساخت: این چیز عجیبی نیست که از یک فیلم نسخه های متفاوت بیرون بکشند. در اروپا و آمریکا هم همین طور است و گاهی بازخورد مخاطبان به یک فیلم در جشنواره ای نظیر کن باعث تغییر تدوین اثر می شود.

*فیلمهای آماتوری را اکران می کنند اما «رنج و سرمستی» را نه!

الماسی با ردّ شایعاتی درباره اینکه محمد نشاط تهیه کننده این پروژه است که امکان تعیین تکلیف را فراهم نمی کند به نسیم آنلاین گفت: نشاط فقط شریک تولید است و مالکیت فیلم از آن مرکز گسترش است و آنها هستند که باید تعیین تکلیف کنند. به نظرم بعد از سه سال مرکز گسترش یک بار برای همیشه تکلیف این فیلم را مشخص کند.

وی تأکید کرد: فیلمهای آماتوری و ضدمخاطب که حتی پروانه نمایش ندارند در یکی دو سال اخیر به لطف یک گروه سینمایی(!) اکران شده اند و فیلم ما حتی فرصت این را نمی یابد که یک هفته اکران شود بلکه بفهمیم بازخورد مخاطبان به فیلم چگونه است

*چون نگاهمان ملی است حمایت نمی شویم

بازیگر آثاری نظیر «شبح کژدم»، «نار و نی» و «آوار» در چرایی کم کاری در عرصه بازیگری بیان داشت: پیشنهادات مفید بازیگری به من ارائه نمی شود و 4 سالی می شود که اصلا پیشنهاد مطلوب نداشته ام.

وی درباره امتداد پروسه کارگردانی خود اظهار داشت: فیلمنامه های خوبی را برای تولید دارم اما چون نگاهم نگاهی ملی و استراتژیک است از ما حمایت نمی شود و به جایش آثاری که نه تنها استاندارد سینمایی ندارند بلکه پر شده اند از زیر سوال بردن ملت و ملیت مورد حمایت قرار می گیرند.

ارسال نظر: