معاون حج سازمان حج و زیارت در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

پیامک‌های تبلیغاتی فروش فیش حج غیرقانونی است/ مردم تنها از طریق سازمان حج اقدام به نقل و انتقال فیش‌های حج کنند

کدخبر: 2050120

حمید محمدی گفت: پیامک‌های تبلیغاتی که حاوی خبر تهیه فیش حج هستند، از کانال رسمی نیست و عده‌ای از این فضا سوءاستفاده می‌کنند.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، درباره پیامک هایی با مضمون خرید فیش حج عمره و تمتع گفت: این پیامک ها از کانال های رسمی نیست و عده ای از فضای موجود در این حوزه سوءاستفاده می کنند؛ چرا که نقل و انتقال فیش حج تنها از طریق سازمان حج و دفاتر این سازمان در استان ها صورت می گیرد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: اگر کسی نیاز ضروری به نقل و انتقال فیش حج داشته باشد، تنها می تواند از طریق سازمان حج و دفاتر این سازمان در استان ها نسبت به این کار اقدام کند و پیامک هایی که با موضوع تهیه فیش حج دست به دست می شود، اصلا جنبه قانونی ندارد و کسانی که از طریق این پیامک اقدام به خرید و واگذاری فیش حج می کنند، قطعا متزلزل خواهند شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر هیچ فیش حجی فروخته نمی شود و تنها عده ای که قبل ثبت نام کردند، دارای فیش حج بوده و در اولویت هستند و این افراد با تبلیغات دروغی که در فضای مجازی انجام می شود، اقدام به فروش فیش حج می کنند که این کار غیرقانونی است و باید نهادهای مرتبط جلوگیری این کار را بگیرند.

محمدی خاطر نشان کرد: سازمان حج به لحاظ قانونی و قضایی امکان ورود به این حوزه را ندارد و نهادهایی که وظیفه قانونی برخورد با چنین پیامک هایی را دارند، باید وارد عمل شوند.

ارسال نظر: