ابطحی و حقانی به تماشای یک مستند تاریخی- سیاسی نشستند

"آقای نخست وزیر" نه علیه مصدق است، نه آیت‌الله کاشانی

کدخبر: 2053029

ابطحی مستند «آقای نخست وزیر» آخرین تولید موسسه سفیر فیلم را مستندی بی طرفانه دانست و گفت تولید کنندگان این اثر توانسته اند مستندی بدون قضاوت تهیه کنند که می­‌تواند اعتماد مخاطب را جلب کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت الاسلام محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز؛ مستند « آقای نخست وزیر» آخرین تولید موسسه سفیر فیلم را مستندی بی طرفانه دانست و گفت تولید کنندگان این اثر توانسته اند مستندی بدون قضاوت تهیه کنند که می­تواند اعتماد مخاطب را جلب کند. مسئول دفتر رئیس جمهور در دوران اصلاحات معتقد است ویژگی بارز این مستند تصاویر آرشیوی دیده نشده از آن دوران است که با متن نریشن خوب و بی طرفانه جذابیت پیدا کرده است.

وی در جلسه اکران این مستند با اشاره به اینکه انتخاب مصاحبه شونده ها خوب بوده است؛ تاکید داشت که نقش آیت الله کاشانی و نقش نیروهای مذهبی در این مستند کمرنگ شده است اما در مجموع می­توان گفت « آقای نخست وزیر » نه علیه مصدق است و نه آیت الله کاشانی.

دکتر موسی حقانی عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جلسه اکران مستند « آقای نخست وزیر» با اشاره به اهمیت موضوع این مستند بیان داشت که برای ساخت چنین مستندی زحمت زیادی کشیده شده است. دکتر حقانی با بیان این که نباید کار جناحی کرد و ملاحظه تولیدکنندگان را در انتخاب آدم ها برای مصاحبه تا جایی قبول دارم اما باید دقت داشت که از اعضای دو جریان خاص مصاحبه گرفته شده است. این استاد تاریخ با ذکر گوشه هایی از تاریخ آن دوران و نقد قسمت هایی از روایت مصاحبه شوندگان مستند به نکاتی اشاره داشت که می­توانست در تولید این مستند لحاظ شود. و در انتها در خصوص دکتر محمد مصدق اشاره دارند که مصدق با فراماسونی ارتباطی نداشته است اما شخصیت انقلابی هم نبود و بیشتر شخصیتی سکولار و لیبرال داشت.

مستند «آقای نخست وزیر» جدید ترین تولید موسسه سفیر فیلم، در مصاحبه با اعضای جبهه ملی، نهضت آزادی و فدائیان اسلام به ابعاد پیدا و پنهان برهه­ای تاریخی از دوران نخست وزیری دکتر محمد مصدق پرداخته است. مراسم اکران و رونمایی از این اثر، روز 26 مرداد در حوزه هنری انجام می­گیرد.

ارسال نظر: