در ادامه سلسله برنامه‌های "طلوع ماندگار" برگزار می‌شود

آیین نکوداشت آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور در فرهنگ‌سرای فردوس + پوستر

کدخبر: 2059833

آئین نکوداشت مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، دوشنبه ۱۵ شهریورماه (ساعت ۱۷ تا ۱۹) از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ در محل فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، این مراسم به منظور پاسداشت تلاش‌های ارزنده علمی،فرهنگی، مذهبی و خدمت محور آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور برگزار می‌شود که طی سالیان متمادی با بهره‌گیری از اندرزهای حکیمانه نهج‌‎البلاغه و ترویج محتوای آسمانی آن در زمینه‌هایی همچون ارتباط علمی و فرهنگی با مجامع مختلف، آشنا ساختن همگان به ویژه نسل جوان با نهج‌البلاغه و اندیشه‌های امیرالمومنین (ع) نقش مهمی داشته‌اند.

این مراسم با حضور و سخنرانی محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنر ی منطقه 5 و رییس فرهنگ‌سرای فردوس، آیت‌الله سیدحسن مصطفوی استاد دانشگاه و امام جماعت مسجد جامع نیاوران، رییس و اعضای کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران و رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه همراه خواهد بود. همچنین اجرای برنامه توسط گروه تواشیح ضحی، شعرخوانی آیینی سید عبدالله حسینی، تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت‌الله سید جمال‌الدین دین‌پرور و برپایی نمایشگاهی از آثار و تالیفات این استاد فرزانه از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در مورد استاد معظم حضرت آیت‏الله سید جمال‌الدین دین‌پرور می‌توان گفت؛ شخصیت این استاد گرانقدر بین اندیشمندان و مردم شناخته شده است و علاوه بر این در خارج از کشور به ویژه اکثر علما و اندیشمندان اُردو زبان ایشان را می‌شناسند.

آثار ایشان که ثمره سالها تلاش علمی ایشان در عرصه علوم مختلف است ترجمه و تالیف بیش از 200 عنوان کتاب و مقاله به زبان‏های مختلف دنیا از جمله عربی، اردو، انگلیسی، فرانسه، ژاپنی، قرقیزی، مالایی ... و هم‏چنین مقالات و سخنرانی‏های متعدد در کنگره‏های بین‏المللی از جمله در کشورهای آلمان، اندونزی، انگلستان، بحرین، پاکستان، ترکیه، سوریه، سیرالئون، عراق، فرانسه، لبنان، مالزی و هندوستان توسط ایشان انجام شده است. «منشور جاودانه» در شرح نهج البلاغه از دیگر آثار برگزیده آیت‏الله دین‏ پرور است.

معظم‏له بنیاد بین‌المللی نهج‏البلاغه را در سال ۱۳۵۳ش با الهام از رهنمودها و افکار مرحوم علامه امینی تاسیس کردند. در کنار ایشان شخصیتهای عالی‌رتبه ای مانند آیت‌الله دکترشهید بهشتی بودند که از جهت علمی و مالی مساعدت داشتند و آیت‌الله شهید مطهری که با راهنماییهای علمی همواره یاری‏گر این بنیاد بودند.

گفتنی است؛ فرهنگ‌سرای فردوس تا کنون در سلسله برنامه‌های طلوع ماندگار از چهره‌ها و شخصیت‌های برگزیده‌ای چون زنده‌یاد عبدالحسین زرین‌کوب ادیب و تاریخ‌نگار معاصر، زنده‌یاد محمدعلی اینانلو مرد طبیعت ایران و زنده‌یاد دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات ایران تجلیل و قدردانی کرده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.

ارسال نظر: