مسعود سلامی فیلمبردار در گفتگو با «نسیم آنلاین» :

"گشت ارشاد۲" به‌لحاظ تصویربرداری کار ویژه‌ای است/ فیلمبرداری "زیر سقف دودی" را انجام خواهم داد

کدخبر: 2061981

وی با اشاره به "گشت ارشاد۲" به کارگردانی سعید سهیلی بیان کرد: بلحاظ داستانی این کار در امتداد قسمت قبل است و با همان سه شخصیت اصلی روایت می شود. بلحاظ تصویربرداری اما کار به شدت ویژه بود و بالای ۴۵ لوکیشن اصلی داشتیم که باعث شده بود فضای فیلم فضایی کاملا خاص و متقاوت باشد.

گروه فرهنگی « نسیم آنلاین » ؛ مسعود سلامی فیلمبردار جوان و در عین حال توانای سینمای ایران است که در کارنامه اش مدیریت فیلمبرداری آثاری همچون «سیزده 59»، «بیست»، «نیش زنبور»، «قندون جهیزیه» و «زندگی جای دیگریست» را دارد.

این فیلمبردار درباره تازه ترین پروژه هایی که تصویربرداری آنها را انجام داده است به « نسیم آنلاین » گفت: «گشت ارشاد2» و «زرد» از جمله آثاری هستند که در ماههای ابتدایی سال درگیر فیلمبرداری آنها بودم اخیرا هم مقدمات همکاری با پوران درخشنده در فیلم تازه اش «زیر سقف دودی» پیش آمده است و به این ترتیب تا اینجا، سال پرکاری را پشت سر گذاشته ام.

وی با اشاره به «گشت ارشاد2» به کارگردانی سعید سهیلی بیان کرد: بلحاظ داستانی این کار در امتداد قسمت قبل است و با همان سه شخصیت اصلی روایت می شود. بلحاظ تصویربرداری اما کار به شدت ویژه بود و بالای 45 لوکیشن اصلی داشتیم که باعث شده بود فضای فیلم فضایی کاملا خاص و متقاوت باشد.

سلامی ادامه داد: فکر می کنم بلحاظ بصری «گشت ارشاد2» چند پله بالاتر از قسمت قبل باشد و از آن سو در متن هم با اشارات اجتماعی به‌روزتری روبرو هستیم.

"زرد" یک ملودرام بیمارستانی خطی

سلامی درباره تجربه همکاری با کارگردان جوانی به نام مصطفی تقی زاده در «زرد» گفت: فارغ از حواشی خاصی که پیرامون عدم برآورده شدن تعهدات مالی تهیه کننده درباره این فیلم وجود دارد من فکر می کنم «زرد» فیلمی است به شدت حرفه ای و خوش ساخت و البته که بازیهای خوبی هم دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده «زرد» در یک بیمارستان می گذرد و حتی می توان آن را ملودرام بیمارستانی قلمداد کرد. بدین لحاظ کار من به عنوان فیلمبردار واقعا سخت بود چون ریتم فیلم پر از اکت بود آن هم در فضای بیمارستان.

مسعود سلامی درباره ساختار محتوایی «زرد» بیان داشت: برخلاف سینمای مینی مالیستی متداول، فیلم یک روایت خطی کلاسیک دارد و به مرور اتفاقاتی می پردازد که برای چند جوان روی می دهد.

به دنبال کار ماندگار هستم

سلامی درباره اینکه فکر می کند کدامیک از کارهای امسالش قابلیت این را داشته باشد که بلحاظ بصری توجه هیأت داوران جشنواره سی و پنج را جلب کند به نسیم آنلاین گفت: رقابت در جشنواره فجر از یک طرف بستگی دارد به همکاران دیگر که چه سطحی از تصویربرداری را ارائه داده باشند و از طرف دیگر برمیگردد که اهداف هر تصویربردار از کاری که انجام می دهد.

وی ادامه داد: شخصا هم در انتخاب فیلمنامه و هم در فیلمبرداری سعی می کنم محصولی خلق کنم که بلحاظ تصویر ماندگاری داشته باشد و نه اینکه در جهت دریافت جایزه به تصویربرداری روی آورم. البته منکر جایزه هم نیستم و از سیمرغ گرفتن هم بدم نمی آید ولی هدف اصلی همان بالا بردن کیفیت تصویربرداری است.

این فیلمبردار خاطرنشان ساخت: از همه اینها گذشته فکر می کنم «گشت ارشاد2» به لحاظ فیلمبرداری کار ویژه ای باشد به خصوص که سعی زیادی کرده ایم پالایش تصویری بالایی داشته باشیم و این مهم سبب ساز اهمیت نورپردازی مکمل با تصویرسازی در فیلم شده است.

ارسال نظر: