در گفتگو با کارگردان مستند عنوان شد؛

آخرین جزئیات مستند "شیخ‌رضا" سومین قسمت از سه‌گانه بابک مینایی

کدخبر: 2065043

مستند "شیخ‌رضا" بر اساس زمانه و زندگی شیخ‌رضا سراج به تهیه کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی بابک مینایی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که روز چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰ در آمفی تئاتر این سازمان رونمایی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مستند «شیخ‌رضا» بر اساس زمانه و زندگی شیخ‌رضا سراج به تهیه کنندگی مهدی مطهر و کارگردانی بابک مینایی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که روز چهارشنبه ساعت 16:30 در آمفی تئاتر این سازمان رونمایی می‌شود.

بابک مینایی در خصوص این مستند گفت: این مستند قسمت سوم سه گانه ای است که در سالهای اخیر آن را تولید کرده ایم. قسمت نخست این سه گانه مربوط به زندگی سید مهدی قوام بود. قسمت دوم نیز به زندگی حاج مرزوق حائری می‌پرداخت و اکنون در قسصمت سوم این سه گانه به زندگی شیخ‌رضا سراج پرداخته ایم.

مینایی ادامه داد: این سه گانه بر اساس مهم ترین ویژگی های شخصیتی و دینی این بزرگواران ساخته شده. به طور مثال در مستند «سید مهدی» زندگی سید مهدی قوام و تاثیرات محسوس ایشان بر لوطی ها و افراد غیر متدین تهران قدیم به تصویر کشیده شد. در مستند «حاج مرزوق» هم به زندگی حاج مرزوق که پدر نوحه خوانی اصیل است نگاهی داشتیم. در مستند «شیخ‌رضا» هم به زمانه و زندگی شیخ‌رضا سراج می‌پردازیم که مهم ترین خصوصیت شان تاثیرگزاری شگرف این عالم بر ارامنه، اقلیت های دینی و حتی الواط تهران قدیم است.

کارگردان مستند «شیخ‌رضا» تصریح کرد: شیخ رصا سراج نه تنها در علوم دینی بلکه در معماری و عمران هم ید طولایی داشته و به طور مثال کار عمران مسجد کنی در لویزان تهران با ایشان بوده است.

مینایی در خصوص مستند «شیخ‌رضا» افزود: این مستند در 47 دقیقه تولید شده و در آن با بزرگانی نظیر حاج غلامرضا سازگار، حاج علی انسانی، اخوان طاهری، حجت الاسلام و المسلمین سید ابولقاسم شجاعی، محمد سراج پسر شیخ‌رضا سراج، جناب پنبه چی و... به گفتگو نشسته ایم. ضمن آن که تحقیقات و تولید این مستند از سال 93 آغاز شد و اکنون نیز به مرحله اکران رسیده است.

گفتنی است آیین رونمایی از مستند «شیخ‌رضا» روز چهارشنبه 7 مهرماه از ساعت16:30 در آمفی تئاتر سازمان هنری رسانه‌ای اوج و با حضور حجت الاسلام سید ابولقاسم شجاعی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر: