در گفتگو با «نسیم آنلاین» عنوان شد؛

"ناسور" قدم اول در تولید انیمیشن سینمایی دینی در کشور است

کدخبر: 2070445

دبیر چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی ضمن تمجید از انیمیشن "ناسور" آن را قدم اول در تولید انیمیشن سینمایی با موضوعات دینی دانست.

مهدی دهقان‌‌نیری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، با ابراز خرسندی از اینکه انیمیشن سینمایی «ناسور» اکران شده است، بیان کرد: در چهاردهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در شهر بندرعباس برگزار شد از این انیمیشن رونمایی کردیم و حالا خوشحالیم که عموم علاقه مندان به فرهنگ عاشورا می‌توانند این اثر را در سینماها به تماشا بنشینند.

وی افزود: معتقدم برداشتن هر قدمی برای امام حسین (ع) اتفاق بزرگی است، البته بزرگی ایشان است که هرکاری را که انجام می‌شود بزرگ می‌کند.

دهقان نیری با تاکید بر اهمیت بیان مسایل دینی با ابزار هنر بیان کرد: قدمی که برادران دالوند و محمدحسین قاسمی برای تولید این اثر برداشته‌اند واقعا هنرمندانه و ارزشمند است. امیدوارم در روزهای اکران هم مردم ما برای مشاهده این فیلم به سینما بیایند و استقبال بسیار خوبی از این انیمیشن صورت بگیرد.

دبیر چهاردهمین اجلاس پیرغلامان حسینی با تاکید بر اینکه «ناسور» نخستین انیمیشن سینمایی درباره وقایع عاشوراست، گفت: اگرچه انیمیشن‌های کوتاه زیادی با این موضوع ساخته شده ولی تولید انیمیشن بلند سینمایی مانند «ناسور» انرژی زیادی می‌طلبید.

او یادآور شد: با دیدن این اثر می‌توان متوجه شد که روی فریم به فریم آن کار شده است و به همین خاطر هم اگر کسی بخواهد به بخش‌هایی از این انیمیشن خرده بگیرد باید توجه داشته باشد که «ناسور» سلیقه این گروه است و کاش دوستان دیگر هم وارد میدان شوند و همت کنند.

دهقان‌نیری در پایان گفتگو با ابراز امیدواری نسبت به این‌که آثار بهتر و قوی‌تر در این حوزه تولید و اکران شوند، عنوان کرد: موضوع مهم این است که قدم اول برداشته شده و خوش ‌به حال برادران دالوند و آقای قاسمی که این قدم را برداشته‌اند.

ارسال نظر: