سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از مشخص شدن بازیگر "کار کثیف" تا تلاش مجید مجیدی برای تقویت وحدت امت اسلامی

کدخبر: 2075330

سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از مشخص شدن بازیگر "کار کثیف" تا تلاش مجید مجیدی برای تقویت وحدت امت اسلامی.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، سینما در هفته‌ای که گذشت با خبرهای متنوعی همراه بود؛ از مشخص شدن بازیگر «کار کثیف» تا تلاش مجید مجیدی برای تقویت وحدت امت اسلامی.

پدرام شریفی بازیگر «کار کثیف» شد

خسرو معصومی، در ارتباط با روند ساخت فیلم سینمایی «کار کثیف» که به تازگی پروانه ساخت آن را دریافت کرده است گفت: در حال حاضر در پیش تولید این اثر سینمایی هستیم و به نظرم طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا یک ماه دیگر یعنی پایان آذر ماه پیش تولید فیلم‌مان به اتمام برسد .

وی در ادامه افزود: محل فیلمبرداری فیلم سینمایی « کار کثیف» هم در ایران و هم در کشور ترکیه خواهد بود. 45 روز فیلمبرداری‌مان در ایران به طول می‌انجامد و بعد از به ترکیه خواهیم رفت که به دلیل زمان فیلمبرداری که در زمستان و هوای سرد است نمی‌توانم زمان دقیقی از فیلمبرداری در آنجا بدهم. تلاش‌مان این است که بلافاصله بعد از اتمام پیش تولید در اوایل دی‌ماه وارد مرحله فیلمبرداری شویم و بتوانیم کارمان را پیش ببریم. در میان بازیگران تنها کسی که حضورش قطعی شده است پدرام شریفی است .

او همچنین در ارتباط با این اثر سینمایی اظهار کرد: فیلم سینمایی «کار کثیف» را برای این دوره از جشنواره فیلم فجر نمی‌رسانیم و قرار است آن را در سال آینده به جشنواره برسانیم. در این فیلم سینمایی شاهد خانواده‌ای هستیم که به صورت زمینی و ماشین به سمت مرز بازرگان می‌روند تا وارد ترکیه شوند. تا اینکه به استانبل می‌رسند و 10 روز نیز در آنجا هستندو موضوع کلی فیلم درباره مهاجرت است .

سالن شماره یک سینما بهمن تعطیل شد

غلامرضا فرجی مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری گفت: سالن شماره یک سینما بهمن نیاز به بازسازی داشت که از امروز تعطیل شد. سالن شماره 2 همچنان به کار خود ادامه می دهد و فیلم «سیانور» را به نمایش می گذارد. تعمیرات و بازسازی به گونه ای در این سینما دنبال می شود که مخاطب از فیلم اکران شده در این سینما بتواند استفاده کند و موجب آزار و اذیت مخاطبین نشود .

وی در ادامه درباره بازسازی سالن و تجهیزات آن گفت: دکوراتیو سینما کامل تغییر می کند و سیستم آگوستیک، سقف، صندلی ها و کف سالن تعویض می شود. سیستم نمایش این سالن نیاز به تعویض ندارد .

وی درباره آماده سازی سالن برای حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: این سالن برای جشنواره فیلم فجر آماده می شود و ما قبل از جشنواره سالن را آماده خواهیم کرد

افسانه بایگان: مگر بالاتر از حسین و یاران حسین هست؟

افسانه بایگان که چندی پیش در قالب حرکت چلچراغ در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده بود شب گذشته میهمان برنامه تلویزیونی خط سوم بود. این بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره حس خود از سفر به کربلا و شرکت در مراسم اربعین، اظهار کرد: این مسائل تجربه شخصی است. من احساس شعف، سبکی و کودکی دارم. مسائل زندگی برایم ساده شده و نگاهم به زندگی تغییر کرده است. قلمم نیز به سمت سادگی و شوخی سوق پیداکرده است و هیچ چیز در زندگی برایم جدی نیست که بتواند من را درگیر کند .

او افزود: ما در این دنیا به دنبال خوراک و شهوتهای خودمان هستیم و دعاهایمان در همین راستاست . اما وقتی به کربلا می‌رویم برای ارتباط باخدا کانال بازتری داریم و می‌توانیم خواسته‌های بهتری از خدا داشته باشیم و مشیت خدا را بخواهیم. ما باید همیشه بگوییم خدا راضی‌ام به رضای تو و خودم را تسلیم تو می‌کنم .

بایگان در ادامه گفت: مگر بالاتر از حسین و یاران حسین هست؟ ما باید به مسئله عاشورا و اربعین عمیق تر نگاه کنیم و عاشق شویم .

بایگان در ادامه صحبتهایش به مسیر راهپیمایی و حالات روحی افراد اشاره کرد و گفت: ما برای خودمان هستی قائلیم که در حقیقت این هستی کاذب است و جلوی ما را می‌گیرد. در مسیر کربلا نفس آدمها ذلیل می‌شود و همه برابر و برادر می‌شوند و کسی برتری ندارد. این مسیر پیاده روی مهماندارش امام‌حسین (ع ) است و شیطان از دیدن این تجمع برای امام حسین کلافه می‌شود .

افسانه بایگان درباره مصایب امام حسین گفت: خدا بیشترین بهره و برکات را در بلاها قرار می‌دهد. من در مسیر سخت راهپیمایی با امام حسین همذات‌پنداری کردم. ما نباید درگیر روزمرگی و ثروت شویم. تجربه سفر برای من خیلی شیرین بود و دلم می‌خواهد همه مردم این را تجربه کنند. در کوچه‌های نجف مردم می‌خوابیدند؛ زیرا عاشق و سرمست هستند و حال دلشان خوب است .

بایگان با بیان اینکه کسانی که به خدا نزدیک می‌شوند نگرششان وسیع است، گفت: امام راحل می‌گفتند که تا کربلا راهی نیست اما ما باور نمی‌کردیم .

بایگان در پاسخ به سوال مجری درباره تفاوت سفر حج و کربلا گفت: در سفر حج تو و خداوند هستی و حال فردی را داری که می‌خواهد همه بندها را باز کند و به معبود برسد. کربلا یک تراژدی عاشقانه بزرگ است که هر لحظه یک اتفاق پرشور در آدم می‌افتد و درد عاشقانه غریبی در این سفر وجود دارد که در سفرهای دیگر نیست. امام حسین همه دار و ندارش را عاشقانه فدا کرد و باید بدانیم که زندگی در این ایثار عاشقانه است .

«سه بیگانه» توقیف شد

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه امروز این شورا گفت:در جلسه امروز شورای صنفی نمایش(دوشنبه 1 آذرماه) تصمیم گرفته شده فیلم سینمایی «مشکل گیتی» از صبح چهارشنبه در گروه سینمایی زندگی به نمایش درآید .

وی افزود: قرارداد فیلم سینمایی «هلن» در گروه سینمایی کورش پس از فیلم «خیابان چهل و یکم» به ثبت رسید .

فرجی اظهار کرد: فیلم سینمایی «سلام بمبئی» مجوز پیش فروش فیلم را از شورای صنفی نمایش دریافت کرد و پیش فروش بلیت این فیلم بلامانع است .

«سگ‌های زرد» دی ماه کلید می‌خورد

احمد کاوری در ارتباط با ساخت فیلم سینمایی «سگ‌های زرد» گفت: در حال حاضر در پیش تولید این فیلم سینمایی هستیم و امیدوارم که در دی ماه سال جاری بتوانیم فیلمبرداری این اثر سینمایی را آغاز کنیم. 6 کاراکتر اصلی داریم و در مجموع شاهد حضور 10 بازیگر خواهیم بود .

وی در ادامه در ارتباط با روند انتخاب بازیگرانش و اینکه ایا از افراد چهره در ایفای این نقش‌ها استفاده خواهد کرد گفت: قطعا ترکیبی از بازیگران چهره و شناخته شده و بازیگران بومی استفاده خواهیم کرد.

محل فیلمبرداری فیلم سینمایی «سگ‌های زرد» تقریباً 80 درصد آن در تهران است همچنین به یک بندرگاه نیاز دارم و احتمالا این بخش ها را در اطراف قشم و یا چابهار فیلمبرداری خواهیم کرد .

احمد کاوری پیش از این قرار بود فیلمنامه «بهشت از جنوب غربی» را کارگردانی کند که از ساخت آن انصراف داد و در حال حاضر قرار است فیلم‌نامه «سگ‌های زرد» را در دی ماه بسازد این کارگردان پیش از این در عرصه سینما فیلم سینمایی «نفوذی» را ساخته بود .

فروش ۲ برابری فیلم‌ها در ماه آبان

علی سرتیپی، رئیس کانون پخش سینمای ایران گفت: فیلم‌ها تا پایان آبان ماه با فروش 11 میلیارد و 500 میلیون تومان روبرو شد این در حالی است که در سال گذشته در همین ماه فروش فیلم ها 5 میلیارد و 700 میلیون تومان مواجه شد. با احتساب این آمار، با رشد 2 برابری نسبت به سال گذشته مواجه بودیم .

وی درباره میزان بیننده‌ای که به سالن های سینما رفتند گفت: تعداد 1 میلیون و 350 هزارتماشاگر فیلم های ماه آبان را در سال 95 دیدند این در حالی است که در سال گذشته 980 هزار نفر تماشاگر به سالن های سینما آمدند و فیلم ها را دیدند .

سرتیپی در خاتمه تاکید کرد: در ماه های مهرماه و آبان ماه شاهد ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین بودیم که همین امر باعث شد مخاطب کمتری به سالن های سینما مراجعه کند .

با ساخت فیلم "محمد رسول الله" به دنبال تقویت وحدت امت اسلامی بودم

مجید مجیدی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی دولتی TRT WORLD در خصوص ادامه فعالیت های هنری اش در ایران گفت: معتقدم فیلم ساز هم مانند سایر هنرمندان و گروههای مرجع ، متعلق به همه گذشته ها و ریشه های کشورش هست. وقتی فردی از هویت اش جدا می شود ممکن است در جای غیر از موطن اش محصولی را هم ارائه نماید ، لیکن این محصول واقعی نخواهد بود چون آن هنرمند حس دقیق از سرزمین اش ندارد . هنرمند موقعی می تواند آثار واقعی نماید که متعلق به هویت و سرزمین اش باشد و اگر اینگونه شد آن هنر اعم از فیلم و سایر محصولات می تواند جهان را هم تحت تاثیر قرار دهد . من ایرانی هستم و هویت خویش را دوست دارم و متعلق به آب و خاک ایران اسلامی هستم .

مجیدی در پاسخ به اینکه شما در فیلم حضرت محمد هم دوران کودکی آن حضرت را انتخاب کردید ، چرا این مقطع انتخاب شد؟ گفت: من برای ساخت فیلم حضرت محمد ( ص) خیلی مطالعه کردم و بعد از از پژوهش های متمادی ، دوران کودکی نبی مکرم اسلام (ص) را انتخاب کردم . من با ساخت این فیلم بدنبال تقویت وحدت امت اسلامی بودم و از این رو همانطوریکه گفتم با بررسی و تتبع فراوان این مقطع سنی مبارک پیامبر اعظم را برگزیدم . او در پاسخ به اینکه به نظر شما جامعه غرب اسلام را چگونه می شناسند؟ گفت: متاسفانه دنیای غرب با اسلام حقیقی بسیار بیگانه می باشند . البته مردم جوامع غربی مقصر نیستند چون دولت ها و جریانات حاکم بر جوامع غربی نه تنها تصویر درستی از اسلام را ارائه نمی دهند بلکه تصویرسازی وارونه و خلاف واقع را ترویج می نمایند . غربی ها با ارائه و طراحی پروژه اسلام هراسی جوامع خویش را به تغافل وادار می کنند و با استفاده از این پروژه مقابله با اسلام در در دستور خود دارند . از این رو مردم جوامع غربی با اسلام واقعی فاصله داشته و شناختی واقعی از اسلام ندارند .

آنها تنها چیزی که از اسلام می دانند خشونت و کشتار و خون ریزی است که اتفافا مسبب آنهایی که این تصویر را را از اسلام ارائه می دهند ، ساخته و پرداخته خود غربی هاست.غربی ها اسلام را مساوی با رادیکالیسم معرفی می نمایند که تصویر بسیار غیرواقع می باشد. داعش که غربی ها سعی در القاء آن به جهان غرب و سایر جوامع دارند ، همان وهابیت و گروههای تکفیری هستند که نسبتی با اسلام ندارند . داعش اسلام را به سرقت برده است.اسلام دین محبت ، رحمت ، برادری و صلح و دوستی است و وجود نبی مکرم اسلام (ص) بهترین الگوی این اسلام می باشد . البته تلاش برای اتحاد مسلمین و تقویت وحدت امت اسلامی در سایه نبی مکرم اسلام (ص) و ارائه تصویر درست از اسلام و مقابله با تصویر سازی غلطی که وهابیت وگروههای همچون داعش از اسلام دارند ، از اهداف اصلی من برای ساختن این فیلم بود . او از استقبال خوب مردم ترکیه و تمهیدات دولت ترکیه تشکر کرد و گفت: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ و قدرتمند دارای مشترکات فراوان فرهتگی و تاریخی است و من امیدوارم در آینده بتوانم با همکاری فیلمسازان ترک ، محصول مشترکی را تولید نماییم .

غصه‌ام، غصه‌دار شد که نتوانستم در زمان حیاط مرضیه دباغ "هم نفس با کوه" را تولید کنم

اه بر خدا رضایی که 2 یا 3 سالی درصدد ساخت فیلم سینمایی «هم نفس با کوه» با موضوع زندگی مرضیه حدیدچی دباغ بود؛ با اعلام خبر فوت این بانوی مبارز مطلبی را خطاب به سینماگران کشور در اینستاگرامش منتشر کرد .

پناه بر خدا رضایی در این پست نوشته است :

روزها فکر من این است و همه شب سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم

مادر دباغ شنیدن خبر پرواز ملکوتی ات غم مرا در غربت دو چندان کرد. مدام مرور می کنم شکنجه هایت را، استواری ات، مهر مادری ات را ....

بانوی مقاومت و صبر، به حرمت روح بزرگت در نقطه ای دور از سرزمینم عزادار شدم و جامه سیاه بر تن کردم. سفرت بخیر .... آرام بخواب مادر ...

بانوی مبارز غصه ام غصه دارتر شد که نتوانستم در زمان حیات پر مشقت شما فیلم «هم نفس با کوه» را تولید کنم تا یادگاری باشد برای نسل های آینده .

جامعه سینمایی کشور باید متاسف و متاثر باشند چرا که مرا تنها گذاشتند، حمایت نکردند و وعده ها دادند بی اساس. بانو فراموش نمی کنم چقدر با عشق و فروتنی درباره فیلمنامه ای که قرار بود با الهام از زندگی قهرمانانه شما ساخته شود، سخن می گفتید .

بغض گلویم را سخت گرفته است که نتوانستم کاری کنم تا در زمان حیات شما «هم نفس با کوه» را به اتفاق ببینیم ...

هزار افسوس و ای کاش ....

تقدیر جشنواره یاس از یک عمر فعالیت هنری داریوش اسدزاده

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در جشنواره بین المللی فیلم یاس تقدیر می‌شود .

داریوش اسدزاده متولد 1302 کرمانشاه و فارغ التحصیل از دانشکده بازرگانی و دارایی است. وی فعالیت هنری خود را سال 1324 در تئاتر تهران آغاز کرد و از طرف مرکز هنرهای ملی به جشنواره تئاتر پاریس اعزام شد .

وی بعد از مراجعت به کارگردانی تئاتر مشغول شد و در سال 1346 بنا به دعوت یکی از استودیوهای فیلمبرداری عازم مینالوتا آمریکا شد و در فیلم «در آمریکا اتفاق افتاد» به عنوان نویسنده و بازیگر فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد .

اسدزاده در سال 1365 به وطن بازگشت و درسینما و تلویزیون ایران مشغول شد. از دیگر فعالیت های وی می توان به سمت ریاست انجمن بازیگران سینمای ایران و در سه دوره جزء اعضای داوران فیلم های ایرانی خانه سینما اشاره کرد.اسدزاده همچنین ریاست هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری «کیمیا» را عهده دار است .

در سومین دوره از جشنواره فیلم یاس از مجید مظفری، داوود میرباقری و کتایون ریاحی تجلیل و تقدیر شد.

چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس به دبیری سید مصطفی ابطحی 22تا 26 آذر در استان مازندران برگزار می شود .

ارسال نظر: